Reprezentanţii magazinului din Arad, acuzat că le-ar fi cerut, printr-un superior regional, unor angajaţi să spele carnea stricată cu oţet şi detergent, au vrut să le arate jurnaliştilor că totul este o minciună şi că o parte dintre cei 11 reclamanţi s-au întors la muncă şi nu mai susţin varianta şefului de magazin, care ar fi concertat tot scandalul. Mai mult, protestul celor 11, anunţat de reclamanţi, care trebuia să aibă loc în faţa mini-marketului, nu a mai avut loc, pentru că protestatarii nu au mai ajuns.
Puşi în faţa unor acuzaţii extrem de grave, reprezentanţii magazinului incriminat au încercat să îi convingă pe jurnaliştii care aşteptau protestatarii că toate acuzaţiile fostului şef de magazin sunt false. Zilele trecute, 11 actuali şi foşti angajaţi ai magazinului multinaţional din centrul Aradului au sesizat autorităţile după ce, spun ei, superiorii le-au cerut să spele cu oţet şi cu detergent carnea stricată, pentru a o putea repune în vânzare. Autorităţile au mers în control şi au constatat că totul este conform cu normele de igienă impuse de lege.
„Cu siguranţă marfa este retrasă de la raft, avem contracte cu Protan, lunar dăm zeci de kg de marfă expirată sau care nu este proprie consumului“, a declarat Călin Costinaş, director general adjunct Profi România.
Mai mult, o parte dintre cei 11 angajaţi care au sesizat poliţia, ANSVSA-ul, ANPC-ul şi ITM ul s-au întors la muncă şi şi-au schimbat şi poziţia adoptată iniţial, spun ei, la presiunea colectivă şi la su­gestia fostului lor şef. „Mi-au spus că o să câştigăm procesul cu magazinul şi că o să ceară daune de 4 milioane de euro şi că acei bani se vor împărţi între 11 persoane. Nu am crezut că o să meargă aşa departe şi mi-am dat seama că nu e adevărat ce spun ei. Niciodată nu s-a spălat carnea aici“, susţine un angajat.
Reclamantul principal, fostul şef de magazin, Gabor Ciprian Emanuel, nu a mai ajuns ieri în faţa magazinului, unde a anunţat că va protesta şi nici nu a mai răspuns la telefon. De altfel, foştii săi şefi au anunţat că au aflat că băiatul avea proprire pe salariu, pentru o sumă de 150.000 de lei. În plus, cei din conducerea magazinului afirmă că fostul lor angajat i-a păcălit în numeroase rânduri şi că acum îl vor da în judecată.
Astfel, din reclamant, fostul şef de magazin a ajuns să fie reclamat, în condiţiile în care reprezentanţii magazinului au anunţat că, din cauza scandalului iscat, lanţul a contorizat pierderi însemnate.
Controalele oficiale confirmă: produsele vândute la Profi sunt sigure pentru consum
Produsele vândute prin magazinele Profi se pot consuma în sigu­ranță, confirmă rezultatele unui val de controale inopinate efectuate ieri de echipe ale Direcției de Sănătate Publică, Poliției Economice, Oficiului pentru Protecția Consumatorilor, Poliției de stat și Direcției Sanitar-Veterinare non animale. „Nu mai puțin de 11 controale DSV au fost efectuate la magazinele retailerului în județele Arad și Hunedoara, iar constatările oficiale demontează acuzațiile nefondate lansate ieri de Gabor Ciprian, fostul șef al unui magazin Profi din Arad, suspendat din funcție pentru abateri foarte grave“, susţine Gabriel Pâslaru, reprezentant Relatii Publice în cadrul Profi. Conform acestuia, CV-ul fostului șef menționează că înainte de a se angaja la Profi, el ar fi studiat ca masterand în management la Universitatea de Vest Vasile Goldiș, din Arad, dar o verificare atentă arată ca nu este și nici nu a fost vreodată înscris la cursurile respective. Tot în CV apare și faptul ca ar fi fost Administrator Manager la SC Frutissa Juice SRL dar, din nou surpriză, acea firmă nu există.
„Sesizată de unii din angajații magazinului, pe 15 februarie conducerea Profi a demarat o cercetare internă, în urma căreia au ieșit la iveală fapte extrem de grave de care se face vinovat Gabor Cristian, fapte ce merg până la falsificarea unor documente. În consecință, el a fost suspendat din funcţie. La aflarea deciziei, a început să facă public declarații pe cât de șocante, pe atât de neadevărate, cu privire la cum se lucrează în magazine. Din controlul menționat reiese că fostul șef cerea foloase necuvenite furnizorilor pentru a efectua comenzi către aceștia; manipula datele din sistemul informatic al rețelei, falsificând inventarul cu zeci de mii de lei în cele doar șase săptămâni de când a preluat magazinul; deconta sume care nu fuseseră aprobate de superiorul său; nu respecta regulile și procedurile de organizare a programului de lucru al personalului magazinului, ceea ce a condus la nemulţumiri din partea angajaţilor; nu respecta regulile și procedurile cu privire la comuni­- carea orelor suplimentare efectuate de către angajații magazinului; completa în alb cereri de concediu de odihnă, fără ca acestea să fie semnate și de către personalul magazinului, și multe altele“, susţine Pâslaru.
Cristian Cotuna
Adrian Cotuna

Recomandările redacției