Consilierul judeţean social-democrat Ioan Gligor este nemulțumit de modul în care sunt cheltuite resursele alocate Aeroportului Arad. Asta, în condiţiile în care, spune consilierul, activitatea la aeroport e inexistentă, iar în 2017 au existat doar două zboruri pe săptămână, pe parcursul verii.
„Am parcurs lista de investiţii pentru acest an de la Aeroportul Arad, iar suma este una foarte ridicată: nu mai puțin de 2,9 milioane de lei, din bani de la CJA, în condițiile în care societatea are pierderi imense. Dacă ţinem cont că am avut zboruri doar trei luni, iar în rest a fost linişte totală, nu îmi explic de ce s-au prevăzut sume mari de bani pentru servicii de pază, benzină, vehicul PSI, tractor etc. Din lista de achiziţii se poate observa că pentru serviciile de pază s-au prevăzut peste 400.000 de lei, pentru un vehicul PSI peste 800.000 de lei, pentru un tractor 136.000 de lei, pentru ca șefii Aeroportului, în frunte cu liberalul Moșneag, să se plimbe pe la partid și cafenele, se cheltuie alți 107.000 de lei pe combustibil. Administraţia Aeroportului Arad, cea care a decis aceste achiziţii, pare ruptă de realitate, dovadă și starea în care se află societatea”, susține Gligor Practic. În opinia sa, Consiliul Județean Arad ar trebui să solicite explicații de la reprezentanții Aeroportului.
Conducerea Aeroportului explică ce s-a întâmplat
În replică, reprezentanții Aeroportului Arad susțin că alocările s-au făcut conform prevederilor unor norme europene. „Pentru a men­ţine funcţionarea şi mai ales statutul de Aeroport certificat este necesară respectarea anumitor norme impuse de regulamentul european de certificare, implicit angajarea unor sume de bani. Menţionăm că lista de investiţii a fost aprobată de Consiliul Judeţean Arad odată cu aprobarea bugetului Aeroportului Arad pe anul 2017. Toate poziţiile din listă sunt necesare. Bugetul alocat serviciului de pază este în conformitate cu Legea nr.333/2003 cu completările şi modificările ulterioare. Fiind un obiectiv de importanţă deosebită este obligatorie paza cu firmă specializată şi autorizată conform legii”, susține ing. Mircia Grec, directorul interimar al Aeroportului. În continuare, acesta spune că și alte poziţii din lista de investiţii au fost la fel de justificate la momentul aprobării bugetului şi sunt absolut necesare. „Pentru menţinerea în stare certificată a Aeroportului este nevoie de un anumit cuantum al finanţării, independent de numărul de zboruri. Cu această ocazie reamintim că Aeroportul Internaţional Arad are o permanentă preocupare pentru dezvoltarea activităţii, inclusiv negocierea cu operatori pentru includerea Aeroportului într-un calendar de zboruri”, a încheiat Grec.                  (L.Ș.)

Recomandările redacției