drumDrum construit de zeci de ani de zile şi ajuns aproape de impracticabil din cauza traficul greu, tronsonul dintre Semlac şi Şeitin a intrat în reabilitare de săptămâna aceasta. Contractul de moderni­zare a drumului a fost parafat ieri, la Primăria Şeitin, prilej cu care, reprezentanţii administraţiei judeţene au anunţat şi alte investiţii pentru zonă.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Nicolae Ioţcu a semnat contractul de reparaţii şi modernizare a drumului dintre Semlac şi Şeitin, alături de primarii Letiția Stoian – Semlac și Mircea Totorean – Șeitin, precum şi de reprezentantul firmei constructoare. Tronsonul intrat în reabilitare are o lungime de 4,9 kilometri şi nu a mai fost modernizat din anul 1998. Investiţia totală se ridică la 1.234.000 de lei. „Am semnat contractul de reabilitare a tronsonului de drum judeţean ce leagă localităţile Şeitin şi Semlac, în lungime de 4,9 kilometri. Preţul pe care îl va plăti Consiliul Judeţean pentru această investiţie este de peste 1,23 milioane de lei, bani din bugetul nostru. Conform contractului, finalizarea lucră­ri­lor va fi în luna septembrie, dar cu­noscând capacitatea de mobilizare a constructorului credem că acestea vor fi terminate mai repede. Este unul din drumurile care ne-a preocupat mult şi am fi dorit mult mai repede să fie realizat, doar că întâzierea aprobării bu­getului în acest an de către Parlamentul României şi procedurile de achiziţie au făcut ca doar în această lună să putem începe lucrările. Eu sper că în viitor vom reuşi să reabilităm întregul tronson de drum care leagă DN 7 de Nădlac, acest drum fiind foarte important întrucât asigură transportul mun­citorilor pe platforma industrial, cât şi a copiilor în spre Arad şi în spre Nădlac. Totodată trebuie spus faptul că, din nefericire acest drum este mereu afectat de traficul greu care este deviat de pe DN 7. Sperăm ca foarte curând lucrările la autostradă să se reia, astfel încât, după finalizarea acesteia, drumul să poată fi folosit de cetăţenii judeţului şi mai cu seamă, de locuitorii din această zonă“, a susţinut Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA.
Primarul Semlacului, Letiţia Stoian a vorbit despre problemele pe care le au locuitorii din cauza stării drumului, pe fondul traficului de mare tonaj. „Semlăcanii circulă pe ruta Semlac-Șeitin-Nădlac pe acest drum, pentru că este mult mai scurt, astfel că modernizarea tronsonului este foarte important. Sperăm ca pe viitor să se aibe în ve­dere lucrări de reabilitare şi pe tronso­nul DN 7 şi până la ieşirea din Şeitin“, a spus Letiţia Stoian.
Din toamnă, locuitorii din zonă nu vor avea doar un drum reabilitat, ci şi un drum pe care vor fi plantate sălcii, pe post de protecţie împotriva intemperiilor. „Am început un program în judeţ, începând din acest an, pentru crearea de per­dele de protecţie pe marginea drumurilor judeţene, îndeosebi în zonele de câm­pie, acolo unde, în sezonul de iarnă întâmpinăm dificultăţi cu deszăpezirea. Acest tronson de drum este unul dintre cele mai afectate în sezonul rece. În a doua jumătate a anului vom începe să realizăm perdele de protecţie, pe Semlac – Şeitin – Nădlac“, a precizat Nicolae Ioţcu. În afara economiilor la facturile de deszăpezire, autorităţile se aşteaptă să şi facă bani cu aceste sălcii.
Din lemnul de salcie se obţine biomasa. Salcia energetică are randamente foarte bune într-un timp scurt, mai exact, o productivitate care poate ajun­ge la 40 de tone pe hectar de masă lemnoasă după trei ani. Productia medie la hectar este de 30-40 tone. Costurile de plantare sunt mici, şi anume 1.500 – 2.000 de euro pe hectar, iar după ce plantele sunt recoltate vor continua să producă. O tonă se vinde cu aproximativ 50 de euro. În doi ani de zile, lăstarii ajung la şapte metri înălţime.

Recomandările redacției