Un alt proiect care îi vizează direct pe locuitorii județului a devenit subiect de dispută politică. Mai precis, este vorba de cel care se referă la achiziționarea de autobuze second-hand de către CJA, din buget propriu – o inițiativă cu care consilierii PSD-ALDE au fost în dezacord.

Consiliul Județean vrea să achiziționeze 40 de autobuze second-hand, pentru a acoperi curse în județ, prin Compania de Transport Public (CTP). Însă consilierii care au protestat în ședință s-au opus și acestui proiect. CTP a cerut CJA autobuze noi, având în vedere necesitatea extinderii activității de transport public de persoane, la nivelul tuturor traseelor județene.Autobuzele de mâna a doua ar urma să coste CJA puțin peste două milioane de euro.

Propunere – un nou credit

„Propun un amendament. Să luăm autobuzele în leasing și să folosim banii pentru alte necesități“, a propus consilierul Marius Sulincean în ședință.

Achiziționarea autobuzelor în leasing ar crește gradul de îndatorare al Consiliului Județean care, în decursul anilor a mai făcut împrumuturi pentru alte achiziții și investiții. Practic, raportat la veniturile existente în bugetul actual, pentru administrație nu este convenabil să facă un nou credit. „Din decembrie, CTP ar urma să preia toate cursele din județ și multe dintre ele sunt curse sociale. Ce dorim să achiziționăm sunt mașini de cinci – șase ani“, le-a spus consilierilor Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean. Acesta le-a mai spus că administrația are depus un proiect pentru achiziționarea de autobuze noi, dar că, deocamdată a fost găsită această soluție.

Președintele Iustin Cionca i-a întrebat pe consilierii opozanți dacă doresc ca CTP să se închidă. „Aradul este singurul județ din România care mai are companie de transport public, o companie care aduce și profit. Ar trebui să ne dăm silința să o păstrăm. La finele anului expiră licențele operatorilor privați și atunci cursele revin CTP –ului“, a spus Cionca.

Atât consilierul Gheorghe Sabău, cât și Marius Sulincean au propus ca municipalitatea să facă achiziția. Propunerea a stârnit surprindere și a dat curs ironiilor în CJA. Tranportul public județean nu intră în responsabilitatea primăriilor de municipiu – au explicat cei de la CJA.

Votul consilierilor, făcut public

Rutele de transport ce ar urma să fie preluate de CTP sunt: Arad – Pecica, Iratoş – Arad, Craiva – Chişineu Criş – Arad, Grăniceri – Sânmartin – Arad, Groşeni – Ineu, Măderat – Arad, Lipova – Zăbrani – Arad, Urviş – Zărand – Arad, Şeitin – Arad, Sebis – Moneasa, Arad – Moneasa, Moneasa – Cil, Mărăuş – Beliu – Arad, Hălmagiu – Arad, Minişel – Arad, Nădlac – Pecica – Arad, Secaci – Beliu – Arad, Satu Mare – Arad, Arad – Vărşand, Arăneag – Arad, Căpâlnaş –  Lipova – Arad și Felnac – Arad. Întrucât proiectul nu a trecut, până la o nouă decizie, CJA nu poate achiziționa autobuzele și implicit, CTP nu va dispune de acestea. „Nu sunt de acord ca PSD să împiedice modernizarea parcului auto şi să îi oblige pe arădeni să circule în condiţii de acum 20 de ani. (…)Este o ruşine că PSD şi ALDE au împiedicat modernizarea parcului auto al Companiei de Transport Public şi arădenii trebuie să ştie cine sunt aceşti consilieri: Adrian Butunoi, Petru Pădurean, Cornel Lucaci, Alin Pop, Petru Moț, Marius Sulincean, Gheorghe Sabău, Daniel Duruș, Cristian Ispravnic, Ioan Gligor  de la PSD și consilierul ALDE, Mircea Purcaru”  a susținut preşedintele CJA, Iustin Cionca.

Cei de la CJA susțin că este nevoie de autobuze, întrucât cele existente sunt insuficiente, dar și uzate.

 

 

Recomandările redacției