Filarmonica este în centrul unui nou scandal. După cum vă informam într-unul din numerele trecute ale ziarului nostru, Curtea de Conturi a României, prin Ca­mera de Conturi Arad a efectuat un audit la Primăria Municipiului Arad, audit în urma căruia s-au descoperit nereguli destul de mari, care scot încă o dată în evidenţă dispreţul pe care îl au unii faţă de banul public. Asta în condiţiile în care bugetul local este alimentat din taxele şi impozitele pe care le plătesc arădenii şi care nu sunt mici, dimpotrivă, sunt printre cele mai mari din ţară.
Potrivit raportului Camerei de Conturi Arad, care a intrat în posesia noastră, valoarea totală a abaterilor descoperite la Primărie se ridică la 3.774.843 de lei, sumă din care 51.761 de lei reprezintă venituri nerealizate, iar 3.591.082 de lei, cheltuieli făcute cu încălcarea unor prevederi legale.
Prejudiciu de zeci de mii de lei
Unul dintre capitolele verificate de auditori care a scos în evi­denţă modul lipsit de profesionalism cu care sunt tratate problemele financiare ale municipalităţii vizează Filarmonica de Stat Arad.  „Din verificarea plăţilor efectuate de la cap. 67.02, art. 71.01.01 pentru lucrările executate la obiectivul «Reabilitare învelitoare, faţadă principală şi sală spectacole la Filarmonica de Stat Arad» şi decontate în 2015 de către UATM (n.r. Unitatea Admi­nistrativ Teritorială) Arad s-au constatat diferenţe între cantităţile decontate  de către entitate şi cele real executate”, se arată în raport. Prejudiciul stabilit de echipa de control se ridică astfel la 79.310 lei (74.821 lei – diferenţă la situaţiile de lucrări şi 4.489 de lei – beneficiu nerealizat). „Cauzele şi împrejurările care au condus la apariţia acestor deficienţe sunt determinate de faptul că persoanele care au făcut parte din comisia de recepţie nu au verificat corectitudinea măsurătorilor din teren, respectiv corespondenţa dintre cantităţile de materiale înscrise în situaţiile de lucrări şi decontate cu cele existente pe teren”, au mai stabilit auditorii.
Au încălcat Legea Finanţelor Publice Locale
În continuare, autorii raportului vorbesc despre consecinţa unor astfel de năravuri şi trag concluzia că legea a fost încălcată. „Consecinţa economico-financiară a angajării unor cheltuieli bugetare în condiţiile în care nu au fost respectate condiţiile de econo­- micitate privind efectuarea cheltuielilor bugetare o constituie diminuarea resurselor financiare ale entităţii, res­- pectiv crearea unui prejudiciu în resursele bugetului local. Concluzia auditorilor publici externi este că nu în toate cazurile efectuarea cheltuielilor publice a respectat întocmai prevederile Legii Finanţelor Publice Locale”, sus­ţin membrii echipei de control.

Recomandările redacției