anapodaÎndrăgitul actor Dan Puric revine pe scena arădeană în spectacolul „Idolul şi Ion Anapoda” de G.M. Zamfirescu în regia regretatului Ion Cojar. Spectacolul a fost pus în scenă la Teatrul Naţional I. L. Caragiale. Pe lângă Dan Puric din distribuţie mai fac parte Ileana Stana Ionescu, Ileana Olteanu, Cesonia Postelnicu, Irina Cojar, Silviu Biriş, Alexandru Hasnaş, Afrodita Androne şi Erika Băieşu.
„Idolul şi Ion Anapoda” este o comedie amară despre căutarea fericirii, scrisă de unul dintre cei mai importanţi dramaturgi interbelici. Eroul piesei, un subtil raţiona­list, îşi construieşte personalitatea prin   iubire, delicateţe şi printr-o încredere ne­clintită în puritatea valorilor morale.
„Ion-ul lui Dan Puric este sucitul   inocent care învaţă să fie «rău» ca să se poată adapta oportunismelor din jurul lui. În realitate, duritatea lui e doar de suprafaţă. Irina Cojar personalizează excelent, din detalii: încruntare, mers apăsat, mişcări fruste, o servitoare sărăcuţă cu duhul, care încet-încet devine răţuşca cea frumoasă.”
Mihaela Michailov, Prezent
„Idolul şi Ion Anapoda” se va juca pe scena Teatrului Clasic Ioan Slavici Arad marţi, 2 aprilie 2012, de la orele 19. Biletele pentru acest spectacol s-au pus în vânzare la casa de bilete a Teatrului Clasic Ioan Slavici. Preţul unui bilet este de 100 de lei.
Regretatul regizor Ion Cojar s-a născut în 9 ianuarie 1931 la Recaș, județul Timiș şi a murit în 18 octombrie 2009, la București. A format sau influențat decisiv majoritatea marilor actori și pedagogi români, aliniind actoria autohtonă cu tendințele internaționale, printr-o metodă originală și eficientă. A schimbat vechiul mod de înțelegere a actoriei, în care actorul era învățat să se prefacă, să imite sau să interpreteze trăiri sau personaje, cu unul nou în care actorul își creează circumstanțele nașterii adevărului vieții, în care procesele psiho-emoțional-intuitive au loc în mod firesc, autentic, realist-psihologic, la finalul cărora actorul este schimbat în mod real ca om. Astfel, spectatorul poate urmări procesul scenic, poate înțelege și crede ceea ce vede și aude, empatizând cu actorii.

Recomandările redacției