carduri

Conducerea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate preconizează ca din 25 noiembrie să înceapă testarea cardului de sănătate, iar de la 1 ianuarie, implementarea obligatorie a acestuia pentru tot sistemul de sănătate. Cardurile vor funţiona în paralel cu actualul sistem.

Până în acest moment, 11, 5 milioane de asiguraţi şi-au primit cardurile de sănătate. Asiguraţii care nu ajung la poştă sau la Casa de Asigurări de Sănătate să îşi ridice cardurile, vor putea să le ia direct de la medicul de familie, odată cu prima vizită la acesta.

Cardul de sănătate funcţionează deja în centrele-pilot care fac dializă.

Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv. Intrat în posesia cardului de sănătate, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, pin-ul de transport al cardului naţional (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.

Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.

Cardul naţional va face dovada calităţii de asigurat şi va confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale. Prin implementarea acestui sistem informatic, banii din sistemul asigurărilor de sănătate vor fi cheltuiţi mai eficient şi mai transparent. Unul dintre principalele obiective ale CNAS este ca, începând de anul viitor, toate serviciile medicale să fie validate şi decontate doar prin intermediul cardului naţional.

Recomandările redacției