antet

Nr. 17103/22.05.2014

COMUNICAT DE PRESĂ

Având în vedere faptul că în data de 25.05.2014 se desfăşoară alegeri electorale pentru desemnarea membrilor României în Parlamentul European, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad face un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica termenul de valabilitate al actelor de identitate, documente pe baza cărora se desfăşoară scrutinul electoral, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care nu-şi vor putea exprima opţiunea electorală.
În acest sens, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor informează persoanele care deţin acte de identitate cu termen de valabilitate expirat sau a căror documente sunt pierdute, distruse sau deteriorate că este necesar să solicite Serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care este arondată localitatea de domiciliu, eliberarea unui nou document de identitate. Cetăţenii aflaţi în situaţii deosebite, se pot adresa pentru eliberarea actului de identitate Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Arad situată în mun. Arad str. Calea Victoriei nr. 35B – 37.
În ceea ce privesc documentele pe care cetăţenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, acestea sunt:
 cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
 certificatul de naştere al solicitantului şi ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original şi copie;
 certificatul de căsătorie/hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de deces al soţului decedat, original şi copie (după caz);
 documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
 chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei,
 timbru extrajudiciar în valoare de 5 lei sau documentul cu care se face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.
Persoanele care nu au posibilitatea de a prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate vor fi puse în legalitate cu cărţi de identitate provizorii.

De asemenea, aducem la cunoştinţa cetăţenilor că cele 16 Servicii publice comunitare locale de pe raza judeţului împreună cu Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi-au adaptat programul de lucru cu publicul în vederea soluţionării operative a solicitărilor privind eliberarea actelor de identitate persoanelor cu drept de vot, astfel încât în ziua premergătoare cât şi în ziua desfăşurării alegerilor vor funcţiona după programul:
– sâmbătă, 08.12.2012 – între orele 08 – 16;
– duminică, 09.12.2012 – între orele 08 – 21.

DIRECTOR EXECUTIV ŞEF SERVICIU
Cristina Vlad Ioana Mihailovici

Recomandările redacției