Drumuri şi restricţii

0
69

Am fost zilele trecute până la Deva şi am avut ocazia să văd că DN 7, unul dintre cele mai circulate drumuri din ţară este brăzdat serios de şanţuri şi gropi. Sigur, deocamdată este afectat doar stratul de uzură, în comparaţie cu drumul Arad-Şiria carosabilul arată încă bine, deci situaţia nu este atât de gravă, dar în opinia mea şi a multor altor şoferi este de neacceptat ca o şosea care a fost modernizată nu de mult să ajungă într-o asemenea stare. Asta, deşi nici nu a prea fost o iarnă în adevăratul sens al cuvântului. În aceste condiţii nu putem decât să tragem concluzia că lucrările au fost făcute de mântuială, cum de altfel se întâmplă cam peste tot, acolo unde se plăteşte cu bani publici, iar responsabilii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale care încasează banii pentru rovignete s-au făcut că nu văd ceea ce s-a întâmplat. Într-un cuvânt, toţi cei care am plătit rovigneta, am aruncat de fapt banii la gunoi… pardon, în buzunarele fără fund ale unora.
În plus, restricţiile de viteză din anumite localităţi par puse doar pentru a face în ciudă şoferilor. Cu toate că nu sunt un vitezoman, mărturisesc că mi-a fost greu să merg cu doar 50 de kilometri la oră pe anumite porţini unde anumiţi „specialişti” în trafic au considerat că trebuie să îşi bată joc de conducătorii auto care străbat ţara de la un capăt la altul şi îi obligă să conducă în ritm de melc. Nu există niciun fel de îndoială, din punctul meu de vedere, că acolo unde-i lege, nu-i tocmeală, de aceea acele restricţii, atâta timp cât sunt în vigoare, trebuie respectate, aşa cum am şi făcut, dar nimic nu ne împiedică să spunem că s-ar putea circula foarte bine şi cu 70 de kilometri la oră pe drumurile naţionale, mai ales acolo unde nu există şcoli în apropiere. O limită de 70 de kilometri a fost introdusă de ceva vreme prin Sâmbăteni şi prin comuna Vladimirescu, fără ca pietonii să aibă în vreun fel de suferit. Dar, ocupaţi probabil cu alte treburi mult mai importante, cei care ar trebui să facă ceva pentru fluidizarea circulaţiei nu se gândesc la faptul că un şofer care petrece la volan câteva ore în plus este mult mai periculos din cauza oboselii şi a stresului acumulat decât unul care merge ceva mai repede.
Trebuie să o spun însă că nu pot fi de acord nici cu atitudinea unor indivizi care îşi transformă maşinile în instrumente potenţiale de ucis, care depăşesc pe linie continuă, circulă cu viteze ameţitoare prin localităţi sau fac alte asemenea tâmpenii. Aceştia trebuie sancţionaţi aspru pentru a fi descurajaţi.
Acum, atât starea carosabilului cât şi restricţiile nu fac decât să-i descurajeze pe şoferii care respectă legea şi plătesc o taxă de drum care nu este folosită pentru confortul participanţilor la trafic. Drumarii ar trebui să fie conştienţi că ei sunt plătiţi să aibă grijă de drumuri şi să îşi facă treaba aşa cum scrie la carte, nu după ureche, cum se întâmplă, din păcate, de multe ori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.