OLYMPUS DIGITAL CAMERAMoment fără precedent pentru administraţia judeţului care, după ceva aşteptare a luat înapoi drumurile Arad – Seleuş şi Arad – Felnac, de la Ministerul Dezvoltării. Moment nefericit – spune conducerea Consiliului Judeţean, pentru că cele două drumuri supuse prea mult schimbărilor în administrare sunt mai proaste decât au fost în momentul predării către minister, pentru cuprin­de­rea în controversatul Program Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, suspen­dat acum. Administraţia se angajează să pună la punct drumurile însă, cu un preţ. Pentru că trebuie să investească în aceste două drumuri, CJA va trebui să chivernisească altfel fondurile din bu­get. Ca atare, investiţiile din sănătate s-ar putea realiza într-un timp mai înde­lungat, pentru că banii trebuie investiţi pe lucrări urgente.
Consiliul Judeţean Arad a aprobat protocolul de predare primire emis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice cu privire la reveni­rea în patrimoniul CJA a celor două drumuri judeţene incluse în Planul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii: DJ 682 Arad-Felnac –limită judeţ Timiş şi DJ 709 Arad – Seleuş.
Conducerea judeţului a solicitat Guvernului în mai multe rânduri rânduri, urgentarea emiterii acestui document, având în vedere situaţia deplorabilă în care se află cele două tronsoane. După o lună şi jumătate de la apariţia legii prin care drumurile incluse în PNDI se retransmit autorităţilor locale, a apărut şi protocolul prin care aceste drumuri revin efectiv Consiliului Judeţean. „Am urgentat, astăzi, aprobarea protocolului de predare primire a celor două drumuri atât de controversate. Am dorit să fim operativi, astfel încât tot astăzi am aprobat şi indicatorii teh­nico-economici. Tergiversarea acestei situaţii de către Guvernul Ponta a produs multe probleme”, a susţinut preşedintele CJA, Nicolae Ioţcu.
Unele proiecte ar putea fi afectate
Proiectele de reabilitare a celor două drumuri presupun împărţirea acestora, pe tronsoane, în funcţie de alocări bugetare. Nici nu se pune problema de lucrări de reparaţie – spun autorităţile, care spun că nu se mai poate „cârpi“ nimic. Vor intra în lucru cele mai grav degradate tronsoane şi anume, Arad – Şiria. Într-o etapă, lucrările pe Arad – Şiria ar putea să coste 15 milioane de lei, iar cele pe Arad – Felnac, în jur de 14 mili­oane de lei. „Refacem direct, pentru că nu se poate petici nimic. A pune petice ar însemna să aruncăm banii. Tipul de lucrări va fi reciclarea la rece, Seleuş – Ineu fiind făcut tot prin această tehnică“, a spus Nicolae Ioţcu.
Lucrările se vor susţine din rezer­vele administraţiei, însă, asta va însemna că alte proiecte – cum sunt cele pe sănătate să fie terminate într-o perioadă mai lungă. „Trebuie să spun că, este cea mai mare «palmă» pe care a primit-o judeţul nostru. Începem demersurile pentru a reface aceste drumuri, astfel încât cetăţenii care circulă să scape de coşmarul gropilor prezente în asfalt la tot pasul. Incapacitatea guvernului Ponta a fost resimţită zilnic de oamenii care circulau pe cele două drumuri, iar situaţia trebuie să se schimbe şi promitem că se va schimba. Ne-am asumat răspunde­rea şi când am preluat sistemul sanitar arădean şi ne vom asuma răspunderea şi acum. Cele două drumuri se vor reface din bugetul Consiliului Judeţean Arad. Trebuie spus că, în aceste condiţii, ce am fi putut termina într-un an şi jumătate- cum este spitalul TBC, vom face în trei ani”, a subliniat preşedintele CJ Arad.
Demersurile următoare sunt scoa­terea la licitaţie a lucrărilor. Cel mai pro­babil, într-o lună şi jumătate lucrările vor lua start.

Recomandările redacției