Una dintre marile probleme cu care se confruntă locuitorii din cele mai multe zone ale Aradului este cea a resturilor menajere. Mai exact, de când noul operator de salubritate a preluat acest serviciu, multă lume este afectată de modul în care se face acest serviciu. Or, mai bine spus nu se face. Iar cotidianul nostru a prezentat, încă din primele zile prea multele și prea desele „sincope“ ale companiei timișorene RETIM. Și acum a fost un astfel de caz. Mai exact în zona Aurel Vlaicu la blocul A9, gunoiul nu mai avea loc nici în sala de depozitare a tomberoanelor. Ioan Tudor, administratorul scării B, de la blocul A9, ne-a relatat: „În data de 3 octombrie a fost ultima oară, când s-a ridicat gunoiul de către cei de la RETIM. Vă dați seama, sunt 44 de apartamente, care timp de aproape două săptămâni au tot depozitat resturile menajere pe unde au putut. Plus că în aceste zile a fost și foarte cald. Așa că a fost un adevărat focar de infecție și cu mirosuri dintre cele mai neplăcute. Ciudat este că în apropi­ere se află și Piața Agroalimentară Fortuna. Acolo însă s-au dus să colecteze resturile menajere. Am dat nenumărate telefoane, dar pur și simplu nimeni nu ridica receptorul cu zilele. Am sesizat problema și celor de la ULALA, că nu mai știam ce să fac. Oamenii din scară, pe bună dreptate mă întrebau în fiecare zi când se va duce gunoiul“.
Grafic marca RETIM: gunoi ridicat la 12 zile
Așadar, după aproape două săptămâni în care se văd din ima­gini munții de gunoaie, cei de la RETIM au intervenit. Asta și după numeroasele apeluri ale celor de la ULALA. În cursul zilei de ieri, resturile menajere de la blocul A9, de pe Calea Aurel Vlaicu au fost, în sfârșit ridicate. Asta după 12 zile de la ultima operațiune de acest gen. Administratorul Ioan Tudor ne-a spus că astfel de situații au mai fost nu mai departe de acum două luni, în plină vară adică. Acum, ce să mai spunem: bine că s-a rezolvat pro­blema, deși târziu, mult prea târziu. Pe de altă parte facturile pe care oamenii trebuie să le plătească pentru aceste servicii de slabă ca­litate sunt mereu constante ca sumă. Nu există vreo reducere de frecvență. Adică de nerespectare a unui grafic. Cum ar fi fost normal și în acest caz. Fapt este că proble­ma gunoaielor este departe de a fi rezolvată. Este evident că operatorul de salubritate este cumva depășit de situație. Altfel nu se explică cum întârzierile devin deja o chestiune banală. Înseamnă că nu sunt suficiente utilaje și oameni pentru a face acest serviciu în timp util. Sau nu este o bună organizare. În orice caz, că e una, că e alta nu știm. Știm însă că de pierdut, în mod cert, pierd arădenii care au parte de servicii de salubritate proaste. Dar scumpe…

Recomandările redacției