aeroportReprezentanții Aeroportului Arad caută pentru a doua oară în acest an, o firmă autorizată pe lucrări de aviație, pentru transformarea terminalului cargo, în terminal de pasageri, după ce, prima licitație a fost suspendată.

Anul acesta se anunța unul al schimbărilor pentru aerogara arădeană însă, autoritățile au avut parte de impedimente până acum. Deși transformarea terminalului cargo, în terminal de pasageri, proiect de circa două milioane de euro a fost scos la licitație încă din a doua săptămână a anului acesta, lucrurile nu au decus tocmai conform planurilor. Procedura de licitație, cu termen limită pentru data de 31 ianuarie a fost blocată de o firmă, despre care s-a vehiculat că urmărea tergiversarea situației, întrucât nu avea încă avize pentru lucrări în aviație.

Drept urmate, autoritățile au scos din nou contractul de lucrări, imediat ce contestația a fost rezolvată și procedura a putut fi reluată. Așa se face că, pe data de 7 martie a anului, contractul a fost publicat din nou în sistemul electronic de achiziții publice.

Proiectul pentru aceste investiții, esențiale pentru eficientizarea activității aerogării arădene a fost aprobat în Consiliul Județean Arad, în toamna anului trecut, moment la care s-a stabilit că lucrările vor fi finanțate printr-un împrumut bancar, ce urma să fie contract de aeroport, cu susținerea CJA. S-a vehicult însă mai târziu că, lucrările ar urma să fie plătite eșalonat constructorului, în câțiva ani. Cert este însă că, lucrările sunt obligatorii, în condițiile în care, aerogara ar putea deveni bază operațională pentru flota unei companii aeriene, care de altfel a manifestat interes pentru aeroportul arădean.

Transformarea terminalului cargo în terminal de pasageri ar putea rezolva multe din problemele aerogării. Terminalul cargo are o suprafață de aproape 5.000 de metri pătrați, însă doar o mică parte este folosită. Se dorește transformarea a 4.265 de metri pătrați din cargo, în terminal de pasageri – plecări, o suprafață de 700 de metri pătrați rămânând astfel pentru terminalul cargo. În aceste condiții, terminalul de plecări – sosiri ar urma să rămână terminal pentru sosiri. După aceste investiții, pe Aeroportul Arad ar putea teoretic opera un trafic de circa 200.000 de pasageri anual.

În prezent, Aeroportul Arad operează două curse săptămânale Arad – Milano (Bergamo) ale companiei aeriene low-cost Wizz Air.

Recomandările redacției