Reprezentanţii Camerei Taximetriştilor Arad anunţă că şoferii pe care îi reprezintă au ajuns la capătul răbdării, drept pentru care se pregătesc să organizeze un miting de protest. Ultima acţiune de acest fel a fost organizată de Daniel Tomuţa, preşedintele Camerei, în urmă cu câţiva ani, când a protestat împotriva creşterii aberante a preţului carburantului plătind cu monede benzina cu care şi-a alimentat maşina. Acum, acesta susţine că asociaţia profesională pe care o conduce a ridicat, de-a lungul timpului patru probleme care au rămas nerezolvate de autorităţi.  „Am solicitat organelor competente să rezolve problema pirateriei din taximetrie. Extinderea acestui fenomen trebuie oprită, pentru că acum se face concurenţă neloială taximetriştilor care lucrează corect şi îşi achită taxele şi impozitele locale. În continuare, solicităm intervenţia urgentă din partea Guvernului României pentru modificarea Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exonerați de obligaţia de a plăti drepturile de autor numai pentru simplul fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. În prezent, în cadrul Uniunii Europene,  un astfel de operator pentru transportul de personae achită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului. De ce la noi nu se poate în acelaşi fel şi vor taxe aberante lună de lună? Mai solicităm scă­derea RCA-ului. Tariful RCA a crescut cu 300% în ultimele şase luni pentru activi­tatea de transport persoane şi marfă, inclusiv pentr taxi”, a declarat Daniel Tomuţa.
Taximetriştii vor un alt algoritm de calcul al poliţei RCA
În aceste condiţii, taximetriştii cer schimbarea urgenţă a algoritmului de calcul a poliţei RCA, după criterii relevante profilului de risc al asiguratului. Potrivit reprezentanţilor Camerei Taximetriştilor, 50% din tariful RCA ar trebui să fie determinat de către caracteristicile tehnice ale autovehicului, iar 50% să fie determinat de cazierul auto al şoferul autovehiculului (identificat după CNP). „Un asemenea mod de calcul al poliţei RCA atrage după sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, în sensul creşterii responsabilităţii în trafic şi implicit, a creşterii siguranţei rutiere. De asemenea, ar trebui să existe posibilitatea ca reparaţia unui autovehicul în cazul unui eveniment rutier acoperit de o poliţă RCA să se poată face în baza propriei asigurări RCA, ulterior asiguratorul RCA care a achitat dăuna să aibă posibilitatea de regres asupra asiguratorului RCA al persoanei vinovate. În acest fel, se vor modifica criteriile de selecţie în momentul achiziţiei unei poliţe, responsabilizând pentru prima dată cumpărătorul unui astfel de produs de asigurare cu caracter obliga­toriu. Pe de altă parte trebuie să ştiţi că s-a ajuns ca în condiţiile actuale, asigurarea să coste, în cazul unui Opel din 2005 înregistrat pe firmă, 809 lei/şase luni, iar în cazul unui Ford din ’95, înscris pe PFA să coste 250 de lei/şase luni, în timp ce pentru un Logan înregistrat pe un SRL, în regim de taxi,  asigurarea variază între 6.000 – 16.302 lei/an”, a mai spus Tomuţa.
Probleme în zona Gării
Preşedintele Camerei Taximetriştilor a ţinut să menţioneze că şoferii de taxi sunt foarte nemulţumiţi de ceea ce se întâmplă în zona Gării. „Am fost nevoiţi să ne mutăm pe banda de mers din faţa Gării deoarece, am fost scoşi afară din parcarea care a fost privatizată. Nemulţumirea taximetriştilor şi totodată a locuitorilor din Arad este că nu avem o staţie de taxi în faţa Gării. Cetăţenii care vin şi pleacă de la Gară cu bagajele în mână sunt nevoiţi la ora actuală sa se deplaseze 200 metri până la staţia taxi. Taximetriştii sunt foarte nemulţumiţi pentru că stau pe o bandă de mers dinspre Gară spre Vlaicu şi se expun la foarte multe accidente. Când a fost la Arad domnul ministru al Transporturilor, mai mulţi taximetrişti au solicitat soluţionarea acestei probleme. Cum la întâlnire a fost prezent şi domnul Falcă, acesta ne-a promis că  problema va fi rezolvată. O altă nemulţumire a noastră care a fost prezentată domnului ministru a fost legată de agreerea taxi. Am cerut, inclusiv la nivelul Camerei Taximetriştilor din România ca această agreere să fie făcută odată cu verificarea tehnică, să nu mai trebuiască să ne deplasăm la RAR pentru a o face, deoa­- rece toate staţiile ITP sunt omologate şi agreate de RAR. Cerem  astfel ca viza pe agreere să fie pusă de către staţiile ITP unde facem verificarea tehnică, în acest sens am trimis şi o adresă către Ministerul Transporturilor”, a încheiat Tomuţa.

Recomandările redacției