Fermierii din Bata, în pericol de a nu mai putea ajunge la terenurile agricole din cauza căii ferate

2
222

primar BATAReabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, componentă a Cordonului IV Pan-European, Tronsonul 2 Gurasada km 614 afectează nu mai puțin de 238 de parcele proprietatea pesoanelor fizice și juridice ce vor fi expropriate. Actul normativ ce reglementează exproprierea este Legea 255/2010 actualizată, precum și HG 53/2011 pentru aplicarea normelor metodologice de aplicare a acestei legi. Administrația locală va pune la dispoziție societății de consultanță-proiectare copii după actele de proprietate ale deținătorilor de drept ce vor fi afectați de această lucrare.
„Noul tronson de cale ferată «rupe» terenul agricol în două și vom solicita, în situația în care nu este cuprinsă în proiect, o trecere peste sau pe sub calea ferată, pentru a permite accesul fermierilor cu utilaje la parcelele situate de partea cealaltă a liniei. Există o situație la Nădlac unde deținătorii de teren fac un ocol foarte mare cu utilajele, pentru a prelucra terenul agricol, din cauza faptului că nu a fost prevăzută trecerea peste auto­stradă în proiect. O situație îngrijorătoare ar fi și dacă râul Mureș s-ar revărsa, nivelul apei în satele aparținătoare comunei Bata ar fi și mai mare, calea ferată fiind oarecum un stăvilar, chiar dacă sunt lăsate locurile de scur­gere pentru canalele magistrale care colectează apa de pe terenurile agricole din Bata; dar trebuie să ne asumăm și partea de drenaj și să vedem partea bună a lucrurilor”, a declarat Ion Micurescu, primarul comunei Bata.
Investiţiile pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Cori­- dorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteză ma­ximă de 160 de kilometri/oră sunt estimate la 10,907 miliarde de lei, inclusiv TVA, conform unui proiect de Hotărâre publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. De asemenea, lucrările, care vor dura 36 de luni, vor presupune construcţia a 348,3 kilometri de cale ferată nouă (echivalent linie CF simplă desfăşurată), a nouă poduri noi peste Mureş, 52 de poduri noi cu deschidere până în 50 de metri, 19 pasaje superioare şi inferioare, 106 podeţe noi, 1.789 metri construcţie tunel şi polată, cale dublă, 83,742 metri pătraţi construcţii peroane şi pasarele în staţii, cu dotări pentru persoane cu mobilitate redusă şi construcţia a patru clădiri noi de mentenanţă cu dotările aferente.
Trebuie spus că pe cei 348,3 kilometri, vor fi realizate lucrări de electrificare linie (inclusiv substaţii de tracţiune), de semnalizare (inclusiv construcţie instalaţii în staţii şi Centrul de Control al Traficului – CTC în Arad) şi de construcţie de instalaţii de telecomunicaţii linie CF.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.