FMI discută cu autorităţile române pe subiectul privatizării CFR Marfă, în vederea găsirii unor soluţii viabile

0
116

Fondul Monetar Internaţional /FMI/ se află, în prezent, în discuţii cu autorităţile de la Bucureşti pe subiectul privatizării CFR Marfă, în vederea identificării celor mai bune soluţii în legătură cu acest aspect, notează, joi, într-un comunicat de presă, Tonny Lybek, reprezentantul rezident FMI pentru România şi Bulgaria.

‘Am notat faptul că investitorii potenţiali nu s-au precalificat pentru următoarea etapă a procesului de privatizare majoritară a CFR Marfă. În prezent, purtăm discuţii cu autorităţile în vederea identificării celei mai bune soluţii pentru a proceda mai departe’, a menţionat Lybek.

Miercuri, toate cele trei oferte depuse pentru privatizarea CFR Marfă au fost respinse de Comisia de privatizare din Ministerul Transporturilor, în urma verificării şi analizării documentaţiilor de participare depuse de potenţialii investitori la procedura de precalificare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă.

Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, ofertele depuse de către cele trei companii precalificate în cursa pentru privatizarea CFR Marfa au fost incomplete, însă procedura de privatizare va fi reluată şi termenul stabilit iniţial de anunţare a câştigătorului va fi respectat.

Acesta a precizat că autorităţile nu îşi pot permite să încalce legea, motiv pentru care licitaţia va fi reluată în următoarele zile, astfel încât „să avem un câştigător undeva în jurul datei de 20 iunie”.

Companiile care au depus oferte pentru cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni (51%) la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă ”CFR Marfă” sunt OmniTRAX Inc. (SUA), Grup Feroviar Român (GFR) şi Asocierea Transferoviar Grup – Donau-Finanz GMBH.

La sfârşitul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, arăta că, în cazul în care nu ar fi scos la privatizare compania CFR Marfă, acordul stand-by cu Fondul Monetar Internaţional nu putea fi prelungit, iar România risca să piardă 10% din fondurile europene.

Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.