Cele mai cumpărate destinaţii pentru circuitele turistice, atât cu autocarul cât şi cu avionul, rămân, şi în 2013, cele clasice – Franţa, incluzând circuitele tematice cu Paris şi Valea Loirei, Italia, cu Veneţia, Florenţa şi Roma, şi Turcia, cu Istanbul şi Cappadocia, a declarat, luni,  Teodor Călimănescu, general manager Europa Travel.

,,Circuitele sunt tot mai căutate de români de toate vârstele. Grupul Christian Tour, din care face parte şi Europa Travel, vinde în jur de 12.000 pachete anual, la un tarif mediu de 350 – 400 euro, deci un total de aproximativ 5 milioane de euro anual. În prezent, sunt câţiva mari touroperatori specializaţi în circuite, aceştia fiind cei care contează când vorbim de valori mari ca număr de turişti şi sume, acoperind aproximativ 80% din piaţă’, a arătat Teodor Călimănescu.

În ceea ce priveşte turismul pe litoralul românesc, cele mai vândute staţiuni sunt Mamaia şi Eforie Nord, iar pentru zona de munte, Valea Prahovei.

,,Pentru turismul pe litoralul românesc, estimăm o creştere a cererii faţă de 2012 de aproximativ 15-20%. Felix, Mangalia, Valea Oltului sunt cele mai cumpărate oferte pe segmentul balneo. Preferinţele românilor pentru destinaţiile exotice nu s-au modificat, în top rămânând Dubai, Republica Dominicană, Thailanda. Pentru sejururi, se vinde Grecia, Bulgaria şi Turcia. Valoarea medie a unui sejur cumpărat este de 350 de euro’, a precizat Călimănescu.

Planificarea şi cumpărarea din timp a vacanţelor, în număr semnificativ mărit, încă din toamna anului 2012, este un element de noutate pentru piaţa de turism din România.

În anul 2012, peste 25.000 de turişti au cumpărat pachete de vacanţă prin Europa Travel, touroperatorul înregistrând o cifră de afaceri de peste 25 milioane de lei.

,,Pe semestrul I avem o creştere de 22% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. Pentru întreg anul 2013 estimăm o creştere de 20 – 25%, cu 30-35 milioane de lei cifră de afaceri şi peste 30.000 de turişti’, a mai spus Teodor Călimănescu. (AS – autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu)

 

Recomandările redacției