aeroport

Lipsa de rentabilitate a Aeroportului Arad ar putea ajunge în dezbatere publică, la solicitarea unui consilier judeţean. Este vorba de Daniel Duruş, consilier care a făcut declaraţii cu greutate în şedinţa Consiliului Judeţean de săptămâna aceasta.

Acesta spune că, Aeroportul Arad consumă mult şi produce prea puţin, remuneraţiile conducerii sunt mari, iar prespectivele de atragere a unor noi operatori lipsesc.  „Solicit organizarea unei dezbateri publice pentru Aeroport,în care să se discute cât se cheltuie cu salariile direcţiuni. Sunt costuri foarte mari care nu se justifică aici, iar conducerea aerogării nu îşi dă silinţa să atragă fonduri pentru investiţii, cum fac alte aeroporturi din ţară“, a spus consilierul.

Acesta a amintit şi de banii cu care s-a ales Aeroportul în urma câştigării procesului cu CNADNR. CNADNR a ajuns să fie executată silit de Aeroportul Internaţional Arad, după un proces câştigat la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ). Conflictul este unul vechi, care a afectat mult activitatea aerogării arădene. Compania trebuia să restituie Aeroportului, bani necesari reconfigurării balizajului  – sistem de iluminare a pistei aerogării, împrumutați de Aeroportul Arad cu garanția CJA. S-a trecut la executare silită, CNADNR fiind nevoită să plătească APROAPE 3.000.000 de lei, Aeroportului Arad. „Cred că investiţiile în Aeroportul Internaţional sunt necesare, pentru o mai bună adresabilitate. Am convingerea că după modernizare există posibilitatea să fie atrase noi curse.  Aveţi însă libertatea să iniţiaţi procedurile pentru dezbatere. În ceea ce priveşte banii încasaţi de la CNADNR, cea mai mare parte a acestora poate fi folosită numai pentru investiţii în aerogară“, susţine Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA.

În discuţie a intervenit directorul Aeroportului, Dan Bălăcel: „Chiar am fost chemaţi să depunem un proiect pentru obţinerea de fonduri europene şi vom încerca“. Nicolae Ioţcu a mai spus că s-a încercat în mai multe rânduri obţinerea de fonduri nerambursabile pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare a aerogării. Proiectele însă nu au avut şanse pe fondul schimbărilor de la nivel central.

Consilierul Daniel Duruş a anunţat însă că va face publice nereguli de la Aeroportul Arad, nereguli pentru care are dovezi. „Pentru acuze pe care le fac la adresa direcţiuni Aeroportului am dovezi şi le voi prezenta în dezbatere“, a spus consilierul. Acesta a aunţat că va face declaraţii fondate legate de Ovidiu Moşneag, directorul comercial al aerogării.

  • Cetatean spune:

    Din punct de vedere tehnic, aeroportul are o pista de aterizare mai scurta cu cel putin 1 km decat ar fi necesar.Balizajul ar trebui refacut, aerogara refacuta etc. Bani si iar bani. Problema este ca daca se ajunge la un standard cat-de-cat apropiat cu cel al aeroportului Timisoara, vor exista companii serioase interesate sa vina pe termen lung la Arad ? Cu Terminalul Cargo, este evident ca pseudoindustria aradeana (lohn) + conducerile numite politic nu au reusit ca sa cointereseze nici o companie. Nu stiu ce s-ar face CJ la un control al UE privind eficienta utilizarii fondurilor europene. Ce e drept, la un astfel de control, nici cu linia de tramvai spre Zona Industriala Vest nu ne putem lauda. Dar nici cu multe alte investitii negandite pana la capat, sau gandite fantezist (vezi CET). Ca sa nu vobim despre non-calitatea majoritatii lucrarilor, atribuite unor firme de trei-lulele, tot pe criterii politice sau pe „cota-parte”….

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției