Acest an poate fi declarat deja ca unul al marilor realizări în domeniul turismului, iar Ghiorocul este pe cale să ajungă pol de atracție în regiune. S-au făcut deja pași impor­tanți în planul de transformare a Ghiorocului în stațiune turistică. Dezvoltarea în domeniul turistic a ridicat mai mult potențialul economic al zonei, întrucât agenții economici contează pe turism și întreprind investiții. Perspectivele de viitor sunt tot mai bune.
S-a dat verde pentru săgeata Podgoriei Aradului
Povestea celebrului tren de epocă „Săgeata Verde” a fost reluată în 2017… de unde se oprise. Farmecul vremurilor trecute nu mai este doar o amintire, pentru că întâiul tren electric care a circulat pe teritoriul țării și al optulea din lume a fost repus pe șine, în această vară. Vorbim de un simbol al Aradului de care se leagă multe și care, în zilele noastre are o importanță majoră pentru ridicarea potențialului turistic al întregului județ. Dacă pe vremuri, trenul transporta țăranii ca să își vândă marfa, acum, săgeata transportă turiști ca să descopere frumusețile județului.
Scoaterea din depou a săgeții, o idee gîndită de ceva timp de conducerea Primăriei Ghioroc s-a concretizat cu eforturi „Despre Dru­- mul Vinului, fără «Săgeata Verde», nu are rost să discutăm. În Podgorie trebuie ajuns cu acest tren!“, spunea primarul Corneliu Popi-Morodan la începutul
anului. Iată că planul s-a înfăptuit. Proiectul a fost pus în practică prin implicarea mai multor instituții – Consiliul Județean Arad, Compania de Transport Public, Complexul Muzeal.
Atracțiile din Podgoria Aradului pot fi descoperite acum așa cum se făcea odinioară, cu un vehicul care poartă patina timpului. Prima cursă a Săgeții Verzi a a fost pe 18 iunie. Trenul electric pleacă spre Podgoria Aradului, din stația de tramvai Kaufland de la Micălaca și are opriri în Vladimirescu și Sâmbăteni. Turiștii, nostalgicii și curioșii vot putea face o călătorie de poveste în fiecare duminică, de la ora 9.00, până pe 1 octombrie. Dar pentru că săgeata trezește atât de mult interes se ia în calcul prelungirea programului de circulație pentru toamnă.
Revenind la prima plecare a Săgeții Verzi, primii turiști au avut parte de la început de întâmpinări călduroase, degustări de vinuri și dansuri populare. Ca atare, cei care aleg să circule cu primul tren electric, trebuie să știe că vor avea parte de surprize plăcute.
Un proiect atrage altele noi
Turiştii care cumpără bilete călătoresc pe ruta Arad – Ghioroc cu automotorul Ganz fabricat în 1913 și care a fost restaurat de Fabrica de Vagoane Astra Călători în anul 1995. În baza biletului este asigurat accesul la Muzeul Transportului Arădean şi la Muzeul Viei şi Vinului din Ghioroc, dar şi transport înapoi la Arad cu orice mijloc al Companiei de Transport Public Arad, care circulă pe relaţia Ghioroc-Arad. Prețul unei călătorii cu săgeata costă 20 de lei.
„Putem spune că un obiectiv al Ghiorocului s-a îndeplinit – repunerea în circulație a «Săgeții Verzi». Turiștii s-au bucurat deja de câteva ori de acest traseu iti­nerant al săgeții și suntem în situația de a avea rezervări pe următoarele duminici în care va circula trenul. Noi suntem mulţumiți pentru că turiștii apreciază ceea ce văd la noi. Astfel eforturile duse de primărie în ultimii trei ani, pentru repunerea în circulație a «Săgetii Verzi» au devenit satisfacții. Știm că mai sunt chestiuni de rezolvat, dar oferim asigurări că ne dam toată silința să le rezolvăm“, spune primarul comunei Ghioroc, Corneliu Popi-Morodan.
Odată pornit, proiectul „Săgeata Verde” a deschis noi orizonturi. S-a dorit transformarea depoului de la Ghioroc într-un veritabil Muzeu al Tramvaiului arădean, desigur având ca exponat principal „Săgeata Verde“. Muzeul de la Ghioroc va avea personal angajat din partea Companiei de Transport Public Arad și ar urma să fie deschis publicului larg în fiecare final de săptămână. S-a dat de știre deja și că va fi înființat la Ghioroc, Muzeului Transporturilor Arădene. Chiar la finele acestui an ar urma să ajungă primele exponate şi machete.
„Așteptăm să vizitați pagina oficială www.săgeataverde.ro, unde puteti găsi informații despre «Săgeata Verde» și puteți să vă rezervați bilete. Noi vă asteptăm cu drag în Ghioroc și oferim o degustare gratuită de vinuri tuturor celor care ne vizitează“, spune Corneliu Popi-Morodan.
Scurt istoric
Deși proiectul construirii unei linii de cale ferată îngustă către Podgoria Aradului exista încă din august 1896, construcția efectivă a fost demarată doar pe 11 decembrie 1905, și terminată după aproape un an.
Prima probă cu o garnitură tractată de un automotor benzo-electric pe linia de cale ferată având trei secțiuni, Arad — Ghioroc, Ghioroc — Pâncota și Ghioroc — Radna, în lungime totală de 58,318 kilometri a avut loc la 10 noiembrie 1906, fiind dată în exploatare după o zi.
Călătorii circulau cu unități automotoare benzo-electrice ce tractau vagoane fabricate la fabrica ară­deană de vagoane Weitzer.
În aprilie 1913 s-a inaugurat prima cale ferată electrificată de pe actualul teritoriul al României, dar și din Sud-Estul Europei și a opta din lume – între Arad și Ghioroc.
Start la Ghioroc Summer Fest
De la atracțiile turistice readuse din trecut, la evenimente fresh – Ghiorocul este în curând locul în care iubitorii de relaxare și distracție se strâng pentru un eveniment mult așteptat. Vara se petrece la Plaja Ghioroc, iar până acum, atmosfera
s-a încins într-atât de mult, încât este pe cale să atingă un punct culminant – marea deschidere a Ghioroc Summer Fest, ediția a șaptea. Concertele, agrementul, concursurile și desigur… nelipsitele surprize sunt an de an rețeta succesului unuia dintre cele mai îndrăgite evenimente. Și în acest an, Ghioroc Summer Fest vine cu elemente noi, pentru iubitorii de natură, muzică, divertisment.
Ghiorocul oferă o alternativă mai mult decât tentantă la aglomeratele locuri de distracție din urban. În fiecare weekend, mii de persoane aleg această destinație pentru petrecerea timpului liber.
Startul Ghioroc Summer Fest se dă pe 2 iulie, iar pe arădeni și nu numai îi așteaptă multe zile de petrecere.
„Organizarea acestei ediții este susținută de Primăria Ghioroc, Lsuav Arad, Centrul Cultural Județean Arad și Consiliul Judetean Arad, prin implicarea directă a președintelui Iustin Cionca și a vicepreședintelui CJA, Claudia Boghicevici.
Începând cu ora 14.00 și până seara avem un concert susținut de DJ Andi. Din program nu lipsesc multe materiale promoţionale pentru participanți și lansări de baloane cu heliu“, susține Corneliu Popi-Morodan, primarul localității Ghioroc.
Cât privește noile investiții de la Plaja Ghioroc, chiar în aceste zile a fost finalizată parcarea.
Capela din Cuvin
este finalizată în curând
Lucrările la Capela din Cuvin – a patra realizată până acum – sunt pe cale să se finalizeze. Potrivit primarului Corneliu Popi-Morodan, în aceste zile se lucrează la acoperișul capelei. Acesta spune că în iulie vor fi gata lucrările. Ghiorocul este singura comună din județ care a reușit să realizeze atâtea capele, într-un timp atât de scurt. Anul trecut au fost realizate cele trei capele din Ghioroc, Cuvin și Miniș. În această vară este gata Capela din Cuvin la cel de al doilea cimitir.
La toate capelele au fost asfaltate drumurile de acces și parcările din față, a fost făcut sistemul de iluminat, sistemul de supraveghere și au fost achiziționate și alte dotări necesare.

Recomandările redacției