După adoptarea tacită în Se­nat, propunerea legislativă privind asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice a intrat în dezbatere la Comisiile de specialitate din Ca­mera Deputaţilor.
La sfârşitul lunii ianuarie, pro­iectul de lege a obţinut avizul favorabil al Comisiei pentru muncă şi protecţie socială, urmând ca şi celelalte comisii să transmită raport sau aviz, după caz, în cel mai scurt timp.
Proiectul de lege privind asi­gurarea infrastructurii alimentare pentru vehicule electrice (PLx nr.560/2017) poate fi consultat pe website-ul Camerei Deputa­ţilor. Acesta prevede ca, până la 31 decembrie 2020, autorităţile locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori să realizeze minim cinci puncte publice de reîncărcare, cu capacitate de alimentare de patru maşini fiecare; fiecare sector al municipiului Bucureşti să realizeze minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, cu capacitate de alimentare de 10 maşini fiecare; benzinăriile cu peste 16 pompe de alimentare să realizeze minim două puncte publice de reîncărcare cu capacitate de alimentare de două maşini fiecare.
„La considerentele în baza cărora am iniţiat proiectul de lege – aportul utilizării vehi­culelor electrice la diminuarea poluării aerului şi alinierea ţării noastre la tendinţele europene de dezvoltare a transportului electric, se mai adau­- gă unul: Comisia Europeană trimite România  în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru că nu a notificat cadrul naţional de politică conform Directivei 2014/94/UE referitoare la instalarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi. Adop­tarea acestui proiect de lege devine astfel stringentă, suplinind lipsa măsurilor luate la nivel guvernamental. Consi­der că este important ca parlamentarii să voteze în favoa­- rea sa, pentru ca România să nu rişte intrarea în procedură de infringement şi în acest domeniu“, afirmă deputatul PNL, Glad Varga.
(G.C.)

Recomandările redacției