Conform Mediafax, decizia Guvernului din acest an de creştere a participaţiei la Renault la aproape 20% a provocat tensiuni în board-urile ambelor companii, întrucât a schimbat sistemul de acţionariat încrucişat care stătea la baza alianţei, relatează MarketWatch.

Prin achiziţia de acţiuni, Guvernul a dorit să se asigure de aplicarea unei noi legi franceze care a dublat drepturile de vot ale statului şi ale altor investitori pe termen lung în cadrul Renault.

„Guvernul a dorit să prevină luarea unor decizii fără consimţământul său” , a explicat Macron la postul de radio Europe1.

El a adăugat că autorităţile de la Paris vor să vândă participaţia de 5% cumpărată în acest an de îndată ce preţul acţiunilor va preveni ca statul să nu piardă bani din operaţiune.

Renault şi Nissan se află într-un parteneriat tehnologic şi de capital din 1999, alianţa fiind una dintre cele mai îndelungate din industria auto.

Grupul francez deţine o participaţie de 43,4% la compania japoneză, în timp ce Nissan deţine 15% din acţiunile Renault.

Potrivit legislaţiei franceze, Nissan nu are drepturi de vot la Renault.

În urma creştere participaţiei Guvernului francez la Renault, mai mulţi membri în board-ul grupului şi Carlos Ghosn, directorul general al ambelor companii, au cerut schimbarea sistemului de acţionariat încrucişat, pentru a menţine balanţa de putere în alianţă.

Mai mulţi oficiali francezi, inclusiv premierul Manuel Valls, se opun modificării structurii de guvernanţă.

În timpul interviului la radio, Macron a spus că vrea ca alianţa să rămână aşa cum este. El a arătat că Guvernul rancez deţinea 40% din acţiunile Renault, atunci când a fost formată alianţa.

Recomandările redacției