Ce de întâmplări teatrale extraordinare în două zile de festival – marţi, 13, şi miercuri, 14 mai! Prima dintre ele va fi oferită de CIRCUS UNARTIQ, marţi, de la ora 17,30, în piaţa Avram Iancu, acolo unde vom avea parte de un spectacol stradal, cu acorobaţii incredibile la trapez. La ora 19,00, sala Studio va aparţine celor de la Ground Floor Group / Colectiv A, Cluj – Napoca şi unui spectacol de excepţie : PARALLEL (nerecomandat persoanelor sub 16 ani) – „un spectacol curajos, dar şi fragil, direct, dar în acelaşi timp delicat, cu o mare doză de poezie, venind pe de o parte din muzica lui kata bodoki-halmen, iar pe de altă parte din confesiunea fragmentară a Luciei Mărneanu din final, PARALLEL e spectacolul unei generaţii care se vrea dură, dar e şi profund sensibilă.“ (Cristina Modreanu). Ultimul spectacol al zilei de marţi va fi susţinut de tineri actori, laureaţi ai Galei Tânărului Actor HOP 2013, ei urmând a-şi prezenta momentele în sala festivă a Colegiului Naţional „Moise Nicoară“, de la ora 21,00.
Fascinantul spectacol al austriecilor de la CIRCUS UNARTIQ va fi reluat şi miercuri, 14 mai, tot de la ora 17,30, în Piaţa Avram Iancu, după care, în cadrul secţiunii FOCUS Teatrul German de Stat Timişoara va prezenta (ora 19,00, sala mare) spectacolul lui Radu Afrim FETIŢA DIN BOLUL PEŞTELUI AURIU. Despre extraordinarii actori care joacă în acest spectacol Florian-Rareş Tileagă, (LiterNet.ro) scrie: „Nu ştiu de ce, din cauza cui etc., dar cei care joacă aici (în special Silvia Török, incredibilă şi tulburătoare în rolul fetiţei Iris, Alex Halka, Olga Török, Horia Săvescu şi Rareş Hontzu) nu sunt cunoscuţi / răsplătiţi / aplaudaţi pe măsura lor în teatrul românesc. Au un talent uriaş, absolut uriaş, dublat de o evidentă disciplină scenică, dusă până în cele mai minuscule detalii de compoziţie. Ceva de pus în ramă, dragi cititori.“ Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 15 ani.
Ziua va fi încheiată de un spectacol realizat de Teatru Fix Iaşi – DREAMING ROMANIA (ora 21,30, sala Studio), despre care s-a scris mult ţi de foarte bine. Iată un exemplu:(…) există și teatru nu viu, ci foarte viu. Căci aceasta este impresia generală pe care ți-o lasă spectacolul acesta formidabil, realizat de o mână de tineri dezinhibați, inteligenți și predați (fără speranță de recuperare) ludicului. Realizat pe un scenariu colectiv și având parte de o regie dublă (Mihai Pintilie și Radu Horghidan), „Dreaming Romania” este cel mai open mind spectacol pe care l-am văzut în ultimii ani (alături de „Solitaritatea” Gianinei Cărbunariu). Ne vorbește, mai mult sau mai puțin direct, despre noi, despre varza totală poreclită societate, despre România aceasta pe care, naiba s-o ia, ne-am dori-o atât de altfel, atât de diferită, despre păcatele și tarele noastre văzute sau nevăzute. (Călin Ciobotari)

Recomandările redacției