Indolența compartimentului de comunicare, dar și scandalurile nesfârșite ale sindicatului, lasă Filarmonica fără spectatori

1
329

Una dintre cele mai apreciate instituții de cultură din România, al cărei renume a depășit și granițele țării nu doar pentru acustica deosebită a sălii, ci și pentru profesionalismul artiștilor care compun cele două ansambluri – orchestra simfonică și corul academic, Filarmonica de Stat Arad se confruntă în ultima perioadă cu o problemă tot mai apăsătoare și frustrantă: lipsa de spectatori. Situația este cu atât mai stânjenitoare cu cât Filarmonica a fost reabilitată, iar noua față a clădirii poate rivaliza cu orice altă instituție de profil din întreaga lume.

Din păcate, conducerea orașului, lipsită în totalitate de orice fărâmă de apreciere pentru actul cultural în general, nu a reușit să managerieze la fel de bine instituția din interior, așa cum a făcut-o la exterior, cu clădirea. Filarmonica de Stat a avut parte de directori cu mandate controversate, totul culminând cu celebra epocă neagră a lui Alin Văcean, care a adus instituția într-o postură de derâdere, beneficiind de întregul gir al Primăriei Arad.

Lipsa de viziune, a implicării, a unei personalități marcante în fotoliul de director, a unei strategii pe termen lung, alegerea proastă a repertoriului, lipsa unor nume consacrate de pe afiș și înlocuirea lor cu mediocri sau a unui repertoriu care se îndepărtează tot mai mult de sfera clasică a făcut ca în timp tot mai mulți melomani să se îndepărteze de filarmonică.

Concerte la care altădată nu aveai loc să arunci un ac în sală, au ajuns să fie vândute cu 1.500 de lei. Până și concertele cu caracter extraordinar, din aer liber și cu acces gratuit, nu se mai bucură de popularitatea de care se bucurau în anii trecuți.

Mai multe comunicate de presă de la sindicat decât de la biroul de comunicare

Fisurile au început însă să apară și din interior. Compartimentul de marketing, cel care se ocupă de relația cu presa, de promovarea concertelor a devenit aproape inexistent. Spre exemplu, ultimele concerte ale filarmonicii nu au mai avut parte de comunicat de presă. Joi are loc închiderea de stagiune, cel mai important eveniment din cadrul unei filarmonici, iar departamentul de comunicare… tace. „Observ că în ziare apar mai mult comunicatele de presă ale sindicatului, decât cele ale biroului de consultanță artistică, care este total depășit de situație. Sala de concerte este tot mai goală, ca dovadă că acest compartiment este inexistent. Am avut Recviemul de Mozart chiar în Joia Mare a Paștelui catolic. Altădată un asemenea concert , într-o asemenea perioadă, umplea sala. Acum a fost vândut cu 1.500 de lei. Un alt concert vocal simfonic care se bucura de un succes fantastic era Missa de Puccini. În martie acest concert s-a vândut cu 1.450 de lei. Exemplele pot continua. Vina nu aparține însă doar acestui birou. Spectatorii s-au săturat de scandalurile nesfârșite ale celor care conduc astăzi sindicatul. Nemulțumirea lor cronică, în a căuta în absolut orice, motiv de scandal, are efecte negative nu doar asupra atmosferei din filarmonică, ci și asupra spectatorilor. Rolul nostru, al artiștilor, este de a aduce liniștea și bucuria în sufletul melomanilor, nu de a-l încărca cu energie negativă și cu nemulțumirile lor veșnice“, ne-a declarat Doru Orban, managerul Filarmonicii de Stat Arad.

Sindicatul filarmonicii arădene este unul dintre cele mai vocale din țară, iar dacă ar exista un top al celor mai multe procese, acesta ar fi, fără nici un fel de îndoială, lider autoritar. Desigur, multe dintre acestea au avut un temei real, însă la fel de multe au fost pierdute.

1 COMENTARIU

  1. De actul artistic al interpreților să nici nu mai vorbim. Spectatorii s-au săturat de circ, dar și de interpretarea slabă a instrumentiștilor și a corului. O orchestră sub orice critică, cu artiști fără ținută!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.