scheau

Pe ordinea de zi a ședinței plenului Camerei Deputaților din data de 18.02.2015 s-a regăsit și Proiectul de lege privind aprobarea OUG nr.14/2014 pentru completarea Art.176 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal. Proiectul prevede acordarea unei reduceri din acciză de 40 euro/1000 litri pentru transportatorii de mărfuri și persoane.  „Acest proiect de lege este un nou exemplu al incompetenței și haosului care caracterizează actualul guvern. După ce anul trecut a introdus acciza suplimentară de 7 cenți sub pretextul construirii de noi autostrăzi și s-a angajat că va sprijini transportatorii prin rambursarea acestei supra-accize, iată că, la aproape un an după, transportatorii nu au reușit să își recupereze banii decât într-o foarte mică măsură. Despre investițiile în autostrăzi nici nu are sens să vorbim, atât timp cât anul trecut și anul acesta sunt anii cu cei mai puțini kilometri de autostradă deschiși traficului în ultimii 10 ani: aproximativ 45 km în 2014 și 20 km în 2015”, a declarat deputatul PNL de Arad, Ion Șcheau.  Plenul a decis retrimiterea proiectului către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci pentru un raport suplimentar.

Victor Ponta nu știe ce să mai facă pentru a-și spăla imaginea pătată la alegerile prezidențiale. Actualul Guvern a rămas probabil fără combustibil, stie că i se aproprie debarcarea și vine cu propuneri de măsuri economice care sunt în totală contradicție cu politica pe care a dus-o până acum. Victor Ponta vine cu anumite propuneri doar pentru că sună bine pe hârtie fără să conștientizeze cu adevărat că, dacă vrem să ajungem la nivelul de dezvoltare al statelor din vestul Europei. Trebuie să fim competitivi economic, iar competitivitatea noastră nu trebuie să derive din costul mic al forței de muncă, ea trebuie să se bazeze pe infrastructură modernă și costuri reduse pentru serviciile logistice. Ori acciza suplimentară la carburanți nu a venit în sprijinul niciunuia din aceste obiective. Haosul legislativ și instituțional cu recuperarea parțială a accizei a descurajat transportatorii care preferă în continuare să alimenteze din țările vecine ”, adaugă Șcheau. Între timp, Ministerul Finanțelor a venit cu două hotărâri de guvern pentru stabilirea mecanismului de rambursare și cu un proiect nou de ordonanță de urgență. Dintre transportatori doar aproximativ 1% au recuperat supra-acciza.

Recomandările redacției