La Vladimirescu, Via Carmina, decuplată de Europa

0
1276
  • Discuție cu primarul comunei, Ioan Crișan, despre soluția găsită și perspective

După ce Prefectura a anunțat că s-au făcut pași spre rezolvarea problemei accesului în cartierele Via Carmina și Europa din Vladi­mirescu, l-am abordat pe primarul comunei, Ioan Crișan, care a fost prezent la toate „episoadele se­rialului”.
– D-le primar, după ultima întâlnire de la Prefectură, la care ați fost și dumneavoastră prezent, Prefectura ne-a informat că „În urma sesizărilor venite de la cetățenii afectați și a ședințelor repetate pe care le-am ținut pe această temă, cei doi dezvoltatori și instituțiile implicate lucrează efectiv pentru realizarea so­luțiilor prin care accesul spre cele două cartiere să se efec­tueze în deplină siguranță din punctul de vedere al legislației rutiere”. Astfel, spune Prefectura, „reprezentanții cartierului Via Carmina sunt de acord să realizeze, pe cheltuiala proprie, o intersecție în T cu benzi de accelerare/decelerare”, având termene precise pentru aceasta.
– Ioan Crișan: Așa este, termenul pentru a se finaliza toată documentația este 31 martie 2019. Până atunci dezvoltatorul, pe cheltuiala lui, va face studii de fezabilitate, proiectul tehnic și va solicita autorizația de construcție. Primăria s-a angajat, sub rezerva aprobării în Consiliul Local, să cedeze pentru Via Carmina o suprafață de 439 mp din proprietatea comunei, pentru realizarea ramificației în T. Nu se mai face niciun sens giratoriu, se aplică prevederile PUG, care are toate aprobările necesare, fiind cea mai rapidă soluție. Pentru care, așa cum am mai spus, m-am exprimat și eu. Există toate aprobările de principiu, necesită avize doar aprobarea proiectului de construcție. Acestea au existat, dar, din cauza tergiversărilor, nici nu mai este nevoie să spun ale cui, au expirat. Așa cum a specificat și Prefectura, Primăria a eliberat deja certificatul de urbanism.
Marea decuplare
– Totuși, după cum se vede, este o soluție care se referă doar la Via Carmina. Ce se întâmplă cu cealaltă cale de acces, cea spre cartierul Europa?
– Ioan Crișan: Aveți dreptate, cele două probleme pentru care se căuta o soluție unică, prin înțelegerea celor doi dezvoltatori, au fost decuplate, pentru că dezvoltatorii nu au putut sub nicio formă să cadă de acord. S-a decis ca în primul rând să se elimine blocajul în care eram, iar acesta este un pas bun. S-a ținut cont de faptul că, la modul concret, prima dată a fost vorba doar despre accesul spre Via Carmina, pe care dezvoltatorul s-a angajat, de la bun început, să-l modernizeze ulterior. Este o obligație contractuală, pe când în cazul cartierului Europa nu a fost pusă această condiție inițială pentru obținerea avizelor. Blocajul a intervenit și pentru că dezvoltatorul de la Europa s-a prevalat de lipsa acestei obligații contractuale. Vreau, însă, să subliniez că, oricum, va trebui să facă modernizarea căii de acces, pentru că extinderea ulterioară a fost accelerată, devenind, practic, mai mare decât Via Carmina. Deasemenea, va trebui să facă această modernizare și ca o obli­gație față de cetățeni, pe care i-a taxat pentru realizarea utilităților. Dezvoltatorul ne-a dat asigurări că o va face, cât va putea de rapid, iar, în prima fază, a fost de acord să renunțe la te­renul cumpărat de la Via Car­mina, pentru construirea unui sens giratoriu, cu condiția returnării ba­nilor.
– Totuși, în Comunicatul Prefecturii se arată că, citez: „În ceea ce privește accesul spre/dinspre cartierul Europa, având în vedere că este utilizat un drum de exploatare, respectiv o stradă a Comunei Vladi­mires­cu, strada Roma, Primăria împreună cu dezvol­tatorul vor avea în continuare discuții cu Secția de Drumuri Naționale Arad pentru găsi­rea unei so­luții tehnice accep­tabile”. Nu cumva, așa cum spun unii, se poate traduce prin alocarea de fonduri de către Primărie, pentru moder­nizare?
– Ioan Crișan: Nu știu cum s-ar putea traduce, dar, ca primar, vă spun că ar fi incorect ca un dezvoltator să facă modernizare pe cheltuiala lui, iar pentru celălalt să plătească toți cetățenii comunei, indiferent că au sau nu au tangență cu aceasta. În rest, așa este, accesul în cartierul Europa este aprobat să se facă pe strada Tineretului, dar se face și pe strada Europa. Este un drum de acces spre un intravilan izolat, res­pectiv, ferma zootehnică. Repet, însă,dezvoltarea cartierului impune găsirea unei soluții de mo­dernizare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.