maduta 1Deputatul PSD Flavius Măduţa a avut o intervenţie în plenul Camerei Deputaţilor, în care a susţinut stabilirea învăţământului ca prioritate naţională şi aloca­- rea de fonduri suplimentare pentru a creşte calitatea actului didactic. „Am primit din partea Colegiului Naţional al Liderilor Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ un apel pentru salvarea învăţământului românesc. Diagnoza pusă de oamenii din sistem este corectă: învăţământul românesc a fost subfinanţat siste­matic; salarizarea nu este motivantă, tinerii de perspectivă nu doresc să lucreze în învăţământ din cauza salariilor foarte mici; multe decizii cu privire la învăţământ sunt politizate. Consider că şansa României, pe termen mediu şi lung este legată de procesul de educaţie. Avem resurse importante de inteligenţă la nivelul societăţii, este însă nevoie ca ele să fie valorificate şi canalizate corect”, a spus Măduţa. Acesta a ţinut să precizeze că cauzele care au dus la subfinanţarea învăţământului  nu pot fi înlăturate printr-o simplă decizie politică. „Cu toate acestea, cred că putem găsi resurse suplimentare pentru învăţământ, dacă vom stabili cu adevărat învăţă­mântul ca prioritate naţională. În ultimii ani, am fost conduşi prepon­derent de oameni care atunci când s-au referit la investiţii, au vorbit despre investiţii în infrastructură. Am fost conduşi de oameni care au neglijat investiţiile cele mai importante, cele în capitalul uman. Rezultatul nu este pentru mine surprinzător: nu avem nici infrastructură, nici inves­tiţii în învăţământ!”, a continuat deputatul. Măduţa a ţinut să precizeze că USL a făcut un prim-pas în acest sens şi a făcut un efort pentru a reîntregi salariile bugetarilor, tăiate de guvernarea anterioară.
„Susţin solicitarea  Colegiului Naţional al Liderilor Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ pentru alocarea a 6% din PIB pentru educaţie. De asemenea, susţin o decizie care să le permită cadrelor didactice să îşi deconteze mai uşor naveta şi îmbunătăţirea sistemului de salarizare pen­tru profesorii debutanţi.  Cred că vom găsi resursele necesare, dacă vom defini cu adevărat învăţământul ca prioritate naţională”, a încheiat Flavius Măduţa. (G.C.)

Recomandările redacției