Managerii din comerţ cred că vor creşte preţurile cel mai mult la alimente

0
434

Managerii societăţilor comerciale din comerţul cu amănuntul estimează că vor creşte preţurile de vânzare, în trimestrul III, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), soldul conjunctural – diferenţa procentuală între creşterile şi scăderile estimate – fiind de Ă21%.

„În activitatea de comerţ cu amănuntul se înregistrează cea mai mare valoare a soldului conjunctural pentru preţurile din comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun (sold conjunctural Ă31%), urmată de preţurile de vânzare în comerţul cu carburanţi (sold conjunctural Ă27%)”, se detaliază în „Ancheta de conjunctură în comerţul cu amănuntul”, publicată pe site-ul INS, informează Mediafax.

Cu toate acestea, managerii susţin că volumul vânzărilor prognozat pentru trimestrul III va înregistra o creştere (sold conjunctural Ă28%). De asemenea, managerii din comerţ prognozează, pentru perioada analizată, o creştere a activităţii economice (sold conjunctural Ă25%) şi a volumului comenzilor adresate furnizorilor de mărfuri de către unităţile comerciale (sold conjunctural Ă14%, nivel moderat), potrivit studiului citat.

Dintre cauzele care limitează îmbunătăţirea activităţii în comerţul cu amănuntul, pe primul loc se situează concurenţa unităţilor de comerţ similare (30% din opinii), urmată de lipsa forţei de muncă (24%). Capacitatea de depozitare, în raport cu volumul fizic al vânzărilor, a fost apreciată ca suficientă pentru desfăşurarea unei activităţi eficiente, în trimestrul II, de către 98% dintre respondenţi.

Ancheta a fost efectuată pe un eşantion de 2.232 de agenţi economici, eroarea de estimare maxim admisă fiind – potrivit INS – de ±5%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.