Toate ghișeele serviciilor Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului își întrerup activitatea. Sunt întrerupte complet relațiile cu publicul pentru beneficiarii instituției și toți colaboratorii din județul nostru.       

Mii de beneficiari de servicii sociale vor fi afectați de măsuri însă, pentru a se pune la adăpost vor trebui să le respecte.

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad anunță beneficiarii și colaboratorii din întreg județul că își întrerupe activitatea de relații cu publicul la toate ghișeele serviciilor din subordine.Așadar, la intrarea în sediul DGASPC Arad se vor lua măsuri de organizare a publicului, astfel încât în incinta clădirii să intre pe rând una sau două persoane“, susține Erika Stark, directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad.

Persoanele aflate în exteriorul clădirii vor fi invitate să aștepte în rând la o distanță de minim 1,5 m. De asemenea se va avea în vedere: verificarea persoanelor din comunitate, la intrarea în clădire, cu privire la prezența posibilelor simptome specifice infecției cu COVID-19, dacă se identifică simptome de febră sau infecție respiratorie, acestora nu li se va permite accesul în clădire, personalul de pază va înregistra într-un registru datele de identificare ale persoanelor cărora li se permite accesul în incintă.

„De asemenea, persoanelor care intră în incintă li se vor solicita o serie de informații cu privire la starea de sănătate, istoricul călătoriilor recente. Intrarea nu va fi permisă dacă acestea au intrat în contact cu persoane infectate sau suspecte de a fi infectate cu COVID-19, s-au întors recent din zonele de risc tușesc, le curge nasul sau prezintă alte simptome specifice infecțiilor respiratorii. Totodată, la intrarea în sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad sunt afișate instrucțiuni pentru public privind păstrarea distanței sociale (1,5 m), acoperirea nasului și a gurii în caz de tuse sau strănut“, se anunță în noul regulament al DGASPC Arad.

Schimbări în județ

„De asemenea, informăm beneficiarii că la nivelul DGASPC Arad s-a luat decizia, ca urmare a parteneriatului cu primăriile din întreg județul, ca preluarea dosarelor să fie realizată de serviciile locale de asistență socială din localitățile de domiciliu, adică la sediul primăriilor din fiecare comună sau oraș. Documentele urgente vor fi transmise prin poșta electronică sau prin fax. Cei care nu dețin acasă mijloacele necesare de a accesa Internet-ul pentru a transmite electronic documentele vor apela la ajutorul serviciilor sociale din fiecare localitate“, a susținut Erika Stark, directorul DGASPC Arad.

Certificatele de încadrare în grad de handicap remise în această perioadă vor fi transmise beneficiarilor prin Poșta Română, cu confirmare de primire. Se prelungește valabilitatea pentru 30 de zile (pe durata stării de urgență) a Certificatelor de handicap, pentru adulți și copii, începând din 16 martie 2020. Dacă starea de urgență se prelungește, se prelungește și această măsură.

„Reamintim că începând de luni 16 martie 2020 a fost modificată și modalitatea de acordare a biletelor de călătorie și transport pentru persoanele încadrate în grad de handicap. Activitatea cu publicul este suspendată  la ghișeele pentru eliberarea biletelor gratuite de călătorie interurbană, a legitimațiilor de călătorie urbană, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a voucherelor pentru dispozitivele asistive, a rovinietelor, a acordurilor pentru indemnizație sau asistent personal“, a completat conducerea DGASPC Arad.

Persoanele interesate să obțină aceste facilități sunt rugate să apeleze telefonic instituția DGASPC Arad la numărul de Tel./Fax. 0257-210055, 0745-534965, 0735-203423, interior 117, Serviciul Evidență și Plată Prestații Sociale sau prin e-mail prestatii.sociale@dgaspc-arad.ro pentru a specifica tipul de beneficii pe care doresc să îl obțină, urmând ca acestea să fie transmise prin mandat poștal, cu confirmare de primire.

Beneficiarii și colaboratorii DGASPC Arad sunt rugați în mod expres ca, în această perioadă, să folosească mijloacele de comunicare la distanță: email, telefon sau poștă.

Recomandările redacției