finanteDirecţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara informează toate instituţiile arondate că în data de 17 decembrie 2013 au fost publicate în Mo­nitorul Oficial al României Ordi­nele 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2011, şi 2024 din 13 decembrie 2013 ale ministrului Finanţelor Publice.
Începând cu 1 ianuarie 2014, toate operaţiunile derulate prin Trezoreria sta­tului se vor putea efectua numai în baza acestor acte normative, cu res­pec­tarea strictă a termenelor şi condiţiilor prevăzute referitoare la formularul 950 – „Fişa entităţii publice” (Ordinul ministrului Finanţelor Publice 2004), formularul „Cerere pentru deschidere credite” şi ordinele de plată pentru trezorerie.
Formularul „Cerere pentru deschi­dere credite” se întocmeşte  potrivit preve­derilor  Ordinelor ministrului Finanţelor Publice nr. 2005/2013 şi 2011/2013, iar ordinele de plată pentru trezorerie se vor întocmi conform Ordinelor ministrului Finanţelor Publice  nr. 2006/2013 şi 2007/2013.
DGRFP Timişoara cere instituţiilor arondate să acorde o atenţie deosebită întocmirii ordinelor de plată a salariilor efectuate începând cu data de 6 ianuarie 2014, cu utilizarea noii structuri a codurilor IBAN în conformitate cu Ordinul mi­nistrului Finanţelor Publice nr. 2006/ 2013. Răspunderea pentru întocmirea incorectă a acestor documente revine în exclusivitate  ordona­torilor de credite.
Instituţiile publice finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetul asigurărilor sociale de stat şi de la bugetele fondurilor speciale au obli­gaţia de a depune situaţia «Plăţi restante»  conform Ordinului minis­trului Finanţelor Publice nr.  2008/ 2013.
Toate noutăţile legislative mai sus menţionate sunt afişate public în internet, pe siteul dgrfp timisoara – www.dgfp.ro.
Trezoreriile operative vor acorda asistenţă de specialitate în aplicarea preve­derilor actelor normative sus-menţionate.

Recomandările redacției