După două eşecuri de contractare a lucrărilor de transformare a Terminalului Cargo al Aeroportului Arad, în terminal de pasageri, administraţia a găsit o companie dispusă să deruleze proiectul, pe baza unui credit furnizor. Conducerea Aeroportului Arad a parafat astăzi, contractul pentru lucrări de extindere a aerogării, prin realizarea unui terminal separat pentru plecări, dintr-o parte a actualului terminal de mărfuri.  Investiţia se ridică la 8.186.601 lei fără TVA, adică peste 1,84 de milioane de euro.

Proiectul de investiţii presupune transformarea a 4.257 de metri pătrați în terminal de pasageri – plecări, o suprafață de mai bine de 700 de metri pătrați rămânând astfel disponibilă pentru terminalul cargo. În aceste condiții, terminalul de plecări – sosiri ar urma să rămână terminal pentru sosiri. Extinderea aerogării este o condiţie esenţială pentru asigurarea fluxurilor de pasageri în conformitate cu reglementările internaţionale şi implicit pentru obţinerea avizelor de la Direcţia de Aviaţie Civilă şi Spaţiu Aerian a Ministerului Transporturilor. Autorităţile spun că, în viitor, în cazul creşterii fluxului de marfă, redimensionarea terminalului Cargo va fi oricând posibilă, fără cheltuieli mari.

Investiţie achitată în patru ani

Firma aleasă în urma licitaţie este ICCO Energ Braşov, o companie prezentată ca fiind una cu vastă experienţă în investiţii în domeniu şi cel mai important, dispusă să suporte investiţia până la recuperarea cheltuieli. Aeroportul va putea restitui constructorului cheltuiala, în patru ani de zile. „La licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de transformare a terminalului cargo, în terminal de pasageri am primit o singură ofertă, a consorţiului din Braşov. În zilele noastre este greu să găseşti pe piaţă o firmă care să aibă posibilitatea financiară de a susţine lucrările până la recuperarea banilor“, a susţinut preşedintele Consiliului Judeţean, Nicolae Ioţcu. Conducerea Consiliului Judeţean susţine că această investiţie este hotărâtoare pentru viitorul aerogării arădene. „Am semnat contractul de execuţie a lucrărilor pentru transformarea terminalului cargo, în terminal de pasageri, ceea ce deschide noi perspective pentru aeroportul arădean. Transformarea terminalului este varianta cea mai bună şi mai puţin costisitoare, strict esenţială pentru atragerea de noi operatori aerieni la Arad. Până acum, nu am putut pune condiţii eventualilor operatori, pentru că noi nu puteam oferi ceea ce ni se cerea. În maxim un an de zile, odată cu această investiţie vom avea ce să oferim. Lucrările vor fi finanţate prin credit furnizor în procent de 95 la sută, ceea ce înseamnă că firma suportă cheltuielile de proiectare şi execuţie, urmând să-şi recupereze banii de la aeroport în patru ani, cu garanţia Consiliului Judeţean. Aeroportul Arad nu va plăti dobândă pe acest tip de credit“, a spus preşedintele CJA, Nicolae Ioţcu.

Aradul va putea avea pretenţii

Din punct de vedere tehnic, noua aerogară va perimite ca fluxurile de pasageri să fie în conformitate cu normele europene şi cerinţele autorităţilor în materie. Lucrările vor fi capitale, de extindere, reamenajare şi modernizare.  „Wizz Air s-a orientat mai întâi spre Arad, însă pentru că nu am avut ce să oferim s-a orientat apoi spre Timişoara. După această investiţie vom putea discuta de pe alte poziţii cu operatorii. Modernizarea aerogării va asigura un flux de minim 280 de pasageri la oră, faţă de 100 cât permite în prezent. La finalizarea investiţei, două aeronave cu o capacitate de 180 de locuri vor putea opera concomitent “, a mai spus Ovidiu Moşneag, directorul comercial, Aeroportul Internaţional Arad.

Autorităţile au vorbit şi despre proiectul de fuzionare a aeroporturilor Arad şi Timişoara, intens dezbătut şi lăsat în coadă de peşte pe fondul neînţelegerilor. „Pentru un parteneriat cu aergoara din Timişoara, din partea administraţiei arădene, propunerea este valabilă şi după cum se ştie, nu la noi este problema, ci la Timişoara.  În timp, de la primele discuţii au existat o serie de alternative pentru această unificare, însă nu s-a concretizat niciuna. Noi încă aşteptăm ca autorităţile din Timişoara să-şi clarifice probleme. Nu trebuie să fim rivali, ci parteneri în folosul întregii regiuni“, a conchis Nicolae Ioţcu. Lucrările de transformare a terminalului vor fi gata în maxim un an de zile.

Recomandările redacției