motorina primaAnchetatorii care cercetează dispariţia celor 73 de tone de păcură şi motorină din curtea Vămii Arad verifică în momentul de faţă mai multe piste. Asta, pentru că trebuie să se vadă dacă firma de pază are vreo responsabilitate sau dacă cele trei cisterne au fost duse goale în incinta Direcţiei Judeţene de Accize şi Operaţiuni Vamale. „În momentul de faţă se fac cercetări sub stricta coordonare a procurorului de caz. Se fac audieri, pentru stabilirea stării de fapt”, a declarat Ovidiu Liber, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad. La rândul său, Flavius Chiş, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Arad susţine că s-a deschis un dosar cu autor necunoscut, în cauză fiind reţinute două infracţiuni, furt şi rupere de sigilii. „La Parchetul de pe lângă Judecătoria Arad a fost constituit un dosar în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de furt şi rupere de sigilii. Asta, pentru că, în perioada mai 2011-septembrie 2013, prin ruperea sigiliilor a fost sustrasă cantitatea de aproximativ 73 de tone de păcură şi motorină din trei autocisterne aflate în curtea Biroului Vamal Arad”, spune  Chiş.
Pe de altă parte, reprezentanţii Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice (DGRFP) Timişoara, instituţie care a preluat în subordine fosta Direcţie Regională Vamală, care a făcut captura în 2011, susţin că a fost demarată o anchetă internă. „În cauză au fost sesizate toate instituţiile abilitate şi s-a dispus efectuarea unui control intern pentru a stabili persoanele responsabile şi eventualul prejudiciu cauzat”, susţine Lucian Heiuş, directorul general al DGRFP Timişoara.
Din informaţiile pe care le avem, se pare că pe 31 august, când s-a semnat protocolul de predare-primire între Regionala Vamală şi Finanţe, în acte figura că autocisternele ar fi avut sigiliul intact.
În altă ordine de idei, conform surselor noastre, paznicii ar fi avut un consemn strict să nu permită ieşirea cisternelor din perimetrul Vămii, doar maşinile care aveau actele de vămuire făcute putând pleca din zonă. Există însă şi posibilitatea, ca la un moment dat, paznicii de bună-credinţă fiind, să execute un ordin verbal venit din partea unui vameş, să dea voie cisternelor să iasă, fără a mai nota în registru faptul că acestea au ieşit din curte şi apoi s-a întors. Potrivit surselor noastre, cel mai probabil, autorii furtului au fost persoane foarte influente, cu conexiuni multiple, pentru că este greu să faci să dispară peste 70 de tone de combustibil.

Recomandările redacției