Guvernul are în vedere o nouă taxă auto, iar la Ministerul Mediului au loc consultări în cadrul unui grup de lucru din care fac parte cele mai importante intituții ale statului.

Grațiela Gavrilescu a declarat că nu este vorba efectiv de o taxă. Atfel spus, aceasta va fi atasată unui impozit existent deja. Ar fi vorba despre „contribuții defalcate care să ducă cu gândul la poluare”. Sumele de plata vor fi în funcție de poluarea pe care vehiculul o produce.

Sunt în lucru câteva variante. Acestea prevăd că plata acestei sume se va putea face atunci când proprietarii mașinilor își fac ITP-ul ori la plata impozitului vehiculului. Sursele citate au explicat că în prezent se insistă de prima variantă, mai ales că ITP va deveni obligatoriu anual.

„Ministerul nu își dorește să sară cu penalizările pe cetățeni motiv pentru care s-a decis oferirea de perioade de grație cetățenilor”. a punctat Graţiela Gavrilescu.

Totodată, noile reglementări vor face distincţie clară între persoanele care deţin de ani mulţi o maşină şi cele care aduc în ţară astfel de autovehicule. Ultima categorie va fi mult mai aspru taxată pentru a se descuraja introducerea de rable în ţară.

Procesul de taxare va fi etapizat, în aşa fel încât cei care decid să-şi schimbe maşina să nu plătească aceste sume pentru poluare inutil.

Despre momentul în care noua prevedere va intra în vigoare, ministrul a declarat că nu dorește să spună precis când pentru că nu își dorește să se speculeze dar cert este că deja de la începutul anului viitor, chiar de la 1 ianuarie, vor exista deja anumite prevederi și că cel târziu în luna martie 2019, se va aplica noua lege.

Înnoirea parcului auto național este posibil prin intermediul programului Rabla, cel mai vechi program guvernamental. Prin intermediul programului Rabla plus, românii pot achiziționa mașinile electrice sau hibrid.

Recomandările redacției