taxi primaPanfilie Răduţiu, un taximetrist din Arad, arată cu degetul înspre Euroins, după ce firma a fost sancţio­nată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Bărbatul povesteşte că maşina pe care o conduce a fost lovită în trafic de o şoferiţă asigurată la Euroins, însă firma a refuzat să-l despăgubească. „În data de 10 octombrie 2012 mă aflam în trafic pe strada Feleacului. Era coadă, maşinile s-au oprit că nu puteau intra în complexul comercial de acolo, iar o femeie a dat cu spatele şi m-a lovit. Era o doamnă de la Gurahonţ, care lucrează în străinătate. În ziua respectivă am fost cu ea la asigurator, unde am făcut o constatare amiabilă, recunoscând că este vinovată. După vreo două zile de la produ­cerea accidentului, asiguratorul m-a rugat să demontez bara lovită. Aveam un far spart, masca îndoită, bara de susţinere ruptă, scoasă în afară. Am plătit şi pentru demontarea barei.  În cinci zile, am primit o hârtie de la asigurator că trebuie să am răbdare, să aştept rezultatul investigaţiilor. Am aşteptat vreo două luni de zile. M-am dus la ei şi mi-au spus că trebuie să primesc un răspuns. Am mai aşteptat vreo trei săptămâni, o lună şi m-am dus împreună cu doamna. A repetat din nou că este vinovată, dar cel de acolo, nici n-a vrut să stea de vorbă cu noi. Nu l-a interesat că am demontat bara, cerându-mi să aştept în continuare hârtia acasă. Se uita pe calculator, îşi verifica dosarele, nu a încercat nici un moment să mă lămurească ce s-a întâmplat”, povesteşte Răduţiu.
În continuare, acesta spune că a fost la Protecţia Consumatorilor, comisarii de acolo trimiţând sesizarea sa către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. „De la CSA am primit un răspuns că mi s-a respins dosarul, fără să mi se fi solicitat să-mi prezint şi eu punctul de vedere. Probabil au vorbit numai cu cei de la Euroins. Între timp mi-am reparat maşina cât de cât, ca să pot să circul cu ea. M-a costat 200-300 de lei. Nişte cunoştinţe mi-au dat o bară şi ea lovită, dar mult mai bună, am făcut nişte câr­peli la maşină, să nu mă fluiere Poliţia pe stradă. Toată reparaţia ar costa în jur de 4.000 de lei. De unde scot eu banii aceştia, că aşa vrea firma res­pectivă. Acum vreo trei săptămâni am auzit la televizor că Euroinsul a fost sancţionat. Mulţi dintre cunoscuţi şi colegi  s-au plâns de Euroins că nu vor să le facă reparaţiile”, a încheiat şoferul. În răspunsul primit de Panfilie Răduţiu de la Euroins şi de la CSA se arată că s-au constatat neconcordanţe între circumstanţele producerii accidentului şi formularul de constatare amiabilă. Asiguratorul susţine că pe maşina taximetrisului se vedeau avarii anterioare, care nu se regăsesc pe autoturismul celălalt. Într-o astfel de situaţie ar fi fost însă normal să se plătească pentru avariile produse pe strada Feleacului.
Pe de altă parte, Grigore Pantea, directorul Euroins Arad, susţine că a preluat conducerea agenţiei abia în aprilie, adică la jumătate de an de la producerea accidentului. Cu toate acestea, a solicitat informaţii de la colegii de la Bucureşti, pentru a afla ce s-a întâmplat cu dosarul taximetristului. Răspunsul trimis de la sediul central a fost identic cu cel primit de Răduţiu. „Dosarul a fost întocmit şi semnat de toţi factorii responsabili. Conform procedurilor, toate dosarele se trimit la Bucureşti. Decizia de respingere a dosarului a fost luată în baza unor măsurători şi a fotografiilor făcute”, a declarat Pantea.

Recomandările redacției