Părinți și elevi disperați: aproape 200 de copii de la Peda vor învăța în clădirea Colegiului Tehnic „Aurel Vlaicu”

10
6571
  • Spațiiile arată sub orice critică.
  • Pentru a putea investi acolo, conducerea Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Țichindeal“ cere Primăriei să le primească în administrare, nu în folosință.
  • O altă variantă ar fi ca Primăria să reabiliteze sălile de clasă.

Aproape 200 de elevi ai Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Țichindeal”, una dintre instituțiile de învățământ de elită ale județului, urmează să învețe peste drum, în clădirea Colegiului Tehnic „Aurel Vlaicu”. Atât elevii, cât și părinții sunt disperați. Nu din cauză că au fost mutați într-un alt corp de clădire, în condițiile în care toate spațiile de la Peda sunt utilizate la maxim, ci din cauza stării sub orice critică a sălilor de clase care le-au fost repartizate. Pereți de pe care a căzut și continuă să cadă tencuiala, geamuri vechi de zeci de ani, care nu se închid, tot felul de cutii care stau să cadă de pe pereți, bănci rupte din care ies cuiele, dulapuri fără uși, săli de clasă cu uși care au fost sparte și peticite apoi de mântuială, chiuvete ruginite și grupuri sanitare cu găuri prin pereți, sunt doar câteva dintre aspectele care caracterizează spațiile alocate elevilor de la Pedagogic.

Cele șapte săli de clasă în discuție au fost date de Primărie în folosință, astfel încât conducerea școlii susține că nu are nicio bază legală pentru a investi acolo. În aceste condiții, părinții și Sorin Haiduc, directorul Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Țichindeal” fac front comun și solicită Primăriei darea în administrare a spațiului cu pricina.

Directorul Sorin Haiduc ne-a declarat că speră ca va găsi înțelegere din partea autorităților locale și lucrurile vor intra pe un făgaș normal. „Având în vedere că noi nu avem decât folosința celor șapte săli de clasă, nu putem face acolo niciun fel de investiție. Nu ne permite legea. Din punctul nostru de vedere există două soluții. Sau Primăria ne dă spațiul respectiv în administrare și ne ocupăm noi de ceea ce trebuie făcut, sau lasă lucrurile așa cum sunt și face investițiile necesare”, a declarat Haiduc.

Cum au ajuns elevii de la Peda la Vlaicu?

Având în vedere că vorbim despre una dintre cele mai bune și căutate unități de învățământ din județ, Colegiul Național „Preparandia – Dimitrie Țichindeal” se confruntă anual cu o avalanșă de cereri de înscriere și, pe cale de consecință, cu o lipsă acută de spații. „Având în vedere că ne aflăm într-o criză acută de spații, am solicitat inițial Primăriei demolarea unei clădiri din curte, unde avem cinci săli de clasă și construirea alteia noi. Cumva în mod normal, solicitarea noastră a fost respinsă, pe motiv că Primăria are clădiri nefolosite și e firesc să se folosească în primul rând clădirile existente și abia apoi să se facă altele noi. În februarie am primit astfel în folosință șapte săli de clasă, în urma unui protocol încheiat cu Colegiul Tehnic «Aurel Vlaicu». Acum, părinții au fost foarte vehemenți și pe bună dreptate. Pentru a găsi soluții, am purtat discuții cu doamna inspector școlar general, care ne-a promis că ne sprijină și chiar astăzi urmează să avem discuții la Primărie”, a mai spus Haiduc.

Sperăm că autoritățile locale vor da dovadă de înțelegere și vor face tot ceea ce este de făcut pentru a nu-i lăsa de izbeliște pe cei aproximativ 200 de elevi de la Peda.

10 COMENTARII

  1. În speranța că Glasul Aradului acceptă dreptul la replică, si având în vedere faptul că autorul articolului nu a consultat ambele părți implicate (fiind evident părtinitor în susținerea Colegiul D. Țichindeal) aș dori să fac următoarele precizări, (în calitate de cadru didactic la C. T. Aurel Vlaicu din anul 1987).
    Deoarece Colegiul D. Țichindeal a intrat în reabilitare din 1 februarie 2017, am înțeles situația cu care se confrunta (renovare de săli de clasă în mijlocul anului școlar) și ne-am oferit sa-i ajutăm, desființând 4 cabinete și laboratoare tehnice, (care au fost amenajate de agenții noștri economici), pentru a-i ajuta pe copiii de la Țichindeal.
    Daca doriți sa informați corect opinia publica, ar trebui să publicați imagini din toate cele 7 săli care le-au fost date spre folosință gratuită (nu dintr-o singură sală, sala 30), deoarece 5 din sălile atribuite sunt cele mai luminoase și amenajate clase din scoală. Este revoltător să afirmați că mobilierul pe care l-ați prezentat în fotografii ar aparține C. T. Aurel Vlaicu , deoarece el este “dotarea tehnică necesară” pe care Colegiul D. Țichindeal a adus-o în sala 30, conform protocolului stabilit între cele două școli.
    Și dacă doriți să informați corect părinții de la Colegiul D. Țichindeal, vă rog să vă interesați în ce măsură Colegiul D. Țichindeal a respectat protocolul semnat cu școala noastră.
    De fapt -hai să fim serioși!- Spune-ți-ne că trebuie să ne desființăm ca unitate școlară tehnică, pentru extinderea d-lui Haiduc.

  2. D-le Serban,
    Sunteți atât de bine ”informat” de starea critică a sălilor de clasă de la Liceul Tehnologic ”A. Vlaicu”, încât nu aveți nici cea mai mică idee că acele fotografii sunt făcute dintr-o singură clasă și de pe coridoarele de la parter și et I. Acestea urmau să fie reabilitate cu fonduri de la asociatia DRW și agenții economici parteneri ai școlii, în semestrul al II-lea al anului școlar trecut, când d-l Haiduc a preluat în administrare temporară acea parte de clădire.
    Despre cabinetele și laboratoare desfiinate nu spuneți nimic?
    Chiar nu ne dăm seama că este vorba despre un joc de interese și nu despre ”disperarea” părinților și elevilor de la Colegiul D. Țichindeal?
    Mă întreb: reabilitarea sălilor de clasă, cu susținerea ISJ Arad, după cum spune d-l director Haiduc, nu se poate face decât pentru elevii Colegiului D. Țichindeal? Elevii liceului ”A. Vlaicu” nu au dreptul la un învățământ de calitate, doar pentru simplul motiv că provin dintr-un simplu liceu tehnologic și trăiesc, în mare majoritate, în medii defavorizate? Și mai spunem că nu facem discriminări!
    O ultimă întrebare pentru Luc: ce este trist și ce este adevărat în tot ce s-a spus aici?

    • Trist este faptul ca la stabilirea planului de școlarizare la nivel de municipiu se suplimentează clase școlilor care nu au spațiu școlar suficient și se taie clase celor care au spațiu, au cerințe pe piața muncii dar nu au “trecere” la lSJ

    • Neimplicarea autorităților în susținerea învățământului profesional și tehnic din municipiul Arad dovedește clar indiferența acestora față de tineri dar și față de investitorii care au venit la noi și care duc lipsă de forță de muncă calificată.

  3. D-le Haiduc, când ați făcut planul de școlarizare ați ținut cont și de numărul de săli de clasă pe care clădirea Colegiului pe care îl conduceți îl deține? Dacă locuința dvs are trei dormitoare, o să cumpărați patru paturi iar cel care este în plus îl depozitați la vecini? Dvs ați solicitat acel corp de clădire, și nu părea că v-ar fi deranjat aspectul sălilor sau al mobilierului. Dacă reabilitarea Colegiului Țichindeal va fi finalizată la sfârșitul lunii septembrie, nu înțeleg de ce doriți să luați clădirea de la Vlaicu în administrare.

  4. Nu e vinovat nimeni pentru ca opțiunile tinerilor nu mai sunt pentru școlile de meserii. Ce poate face inspectoratul școlar sau Primăria care este proprietarul clădirilor cu destinație de învățământ ?
    Știm ca școala Aurel Vlaicu plânge după elevi dar ce e de făcut ? Băgăm orgoliile in față și ținem clase goale în loc sa le cedăm celor care au nevoie de săli ?
    Primăria putea să nici nu stea la discuție pe tema asta și să transfere rapid spațiile celor care au nevoie faptul că le cere părerea și celor de la Vlaicu îi face să li se umfle tătâța în ei ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.