pod paginaDeşi lucrările de reabilitare a pasajului rutier din Grădişte au fost inaugurate, cu surle şi trâmbiţe, în luna august, de autorităţile locale, pasajul rămâne plin de capcane pentru pietoni. După cum anunţau reprezentanţii Primăriei, valoarea proiectului a fost de 17,5 milioane de lei, din care valoarea totală eligibilă a fost de 13,4 milioane lei, fără TVA. Cu toate acestea, reprezentanţii Primăriei nu au găsit bani sau nu au avut timpul necesar pentru a oferi pietonilor posibilitatea să coboare în condiţii civilizate de pe pasaj.
Sofia Cosma, una dintre cititoarele noastre din Grădişte, ne-a trimis o scrisoare la redacţie, prin intermediul căreia susţine că doreşte să transmită autorităţilor nemulţumirile sale şi a celorlalţi locatari din Grădişte. „Vă rugăm să verificaţi felul în care a fost realizat podul din Grădişte (partea dreaptă dinspre oraş). S-au refăcut cele două coborâri cu trepte spre trotuar, dar nicio coborâre nu are marcaj pentru trecere de pietoni şi astfel cetăţeanul care vine dinspre oraş se găseşte direct în mijlocul circulaţiei rutiere, fiind expus la accidente grave. Nicio maşină nu acordă prioritate pietonilor, dacă nu sunt treceri pentru pietoni”, ne scrie femeia. Tot ea mai spune că la coborâre de pe pasaj, la coborârea înspre strada Ega­lităţii, se află o mică grădină, îngrădită cu un gard metalic, , care îngreunează vizibi­litatea şoferilor şi a vatmanilor. „Venind dinspre oraş eşti nevoit să ieşi direct în mijlocul drumului ca să eviţi o gră­dină «zonă verde» alcătuită din buruieni şi câţiva trandafiri de vreo trei metri, care reduc vizibilitatea pentru maşini şi tramvaie. Vă rugăm să luaţi legătura cu Poliţia Rutieră, să rezolve această problemă până când nu se produc accidente mortale. […]  Situaţia a fost creată pe vremea comuniştilor, când cineva şi-a permis să taie o bucată din pod, pentru a amenaja o zonă verde în faţa casei, iar acum, după ce podul a fost reparat pe bani grei, situaţia din comunism este continuată”, a încheiat Sofia Cosma.
Cabluri care îţi iau gâtul
Deplasându-ne la faţa locului, am constatat că pe lângă lipsa trecerilor de pietoni, siguranţa arădenilor care coboară de pe pasaj, mai ales  a celor care vin în Grădişte pe întuneric, este pusă în pericol de nişte cabluri care au fost parcă anume amplasate pentru a face cât mai multe victime. Deşi constructorii care au lucrat la pod şi-au făcut treaba cum scrie la carte, firmele care au în proprietate cablurile cu pricina le-au lăsat în plata Domnului.  „Aceste cabluri riscă să îţi ia gâtul dacă cobori de pe pasaj şi nu eşti atent. Mai mult, la jumătatea pantei înspre Grădişte este o trecere de pietoni, dar maşinile care vin dinspre cartier nu văd trecerea. Întrucât nu avem un primar inginer constructor, ci frizer, situaţia aceasta este explicabilă”, susţine unul dintre arădenii pe care i-am întâlnit în timpul documentării.
Zebrele vor fi stabilite de Comisia de Sistematizare a Circulaţiei
În ceea ce-I priveşte, reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad sus­ţin că amplasarea trecerilor de pietoni este de competenţa unui comisii care funcţio­nează la nivelul CLM. „Toate marcajele rutiere sunt stabilite de Comisia de Sistematizare a Circulaţiei de la nivelul CLM, din care face parte şi un repre­zen­tant al Poliţiei Rutiere”, a declarat Camelia Tuduce, purtătorul de cuvânt al IPJ Arad. La rândul său, Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei, a recunoscut că în Arad există încă probleme în ceea ce priveşte trecerile de pietoni, fără a oferi însă niciun răspuns la întrebarea legată de cabluri. „În ceea ce pri­veşte trecerile de pietoni sunt câteva probleme care vor fi rezolvate, toamna aceasta, în Comisia de Sistematizare a Circulaţiei”, susţine Corina Drăghici.

Recomandările redacției