Romania este una dintre cele mai apreciate tari europene in ceea ce priveste rata de raspandire a internetului atat in mediul urban, cat si in mediul rural. In urma cu peste 10 ani, in anul 2005, tara noastra se situa pe ultimele locuri in clasamentul Uniunii Europene in ceea ce priveste rata de penetrare a internetului pe teritoriul tarii, majoritatea posesorilor unei conexiuni de internet fiind companii si societati comerciale. Dintre aceste 56,51% utiliza conexiunea pentru servicii de transmitere/receptie emailuri, doar 27,97% dintre societati aveau expunere pe internet prin intermediul propriilor site-uri, spre deosebire de procentul de 73% al companiilor europene (68% dintre acestea utilizau emailul). Astazi, aproximativ 91% din populatia Romaniei este conectata la un serviciu de internet (fie ca este prin intermediul retelelor clasice, fie prin intermediul internetului mobil).

 

Gradul de acoperire, atat in mediul urban, cat si in cel rural este unul foarte mare, la nivelul mediei din Europa, iar la nivel de prestatori de servicii in acest domeniu, situatia este una imbucuratoare atat in ceea ce priveste calitatea serviciilor, cat si nivelul benefic al concurentei. Din punct de vedere al expunerii media, astazi, mediul online ofera oricarei persoane care are ceva de spus si care poate genera interes din partea celorlalti cea mai avantajoasa perspectiva. In acest mod, nivelul cresterii popularitatii (atat in randul vedetelor deja consacrate, cat si al celor care deja se afirma la portile faimei) este concentrat in mediul online, locul in care oricine se poate transforma intr-un star.

  

De la Youtube, vblogging, blogging, e-sports si pana la jocurile online, note maxime pe linie

 

Despre vblogging numai de bine

 

Despre romani este bine stiut faptul ca au fost dotati de la natura, in mod nativ, cu darurile determinarii, ambitiei si dorintei de a fi invingatori in orice imprejurare. In urma cu un deceniu, in mediul online, romanii abia faceau primii pasi timizi catre consacrare.  In momentul de fata ne situam printre cele mai active natiuni pe Youtube, atat la nivel de upload, cat si la nivel de vizualizare si trafic.

 

Continutul postat de catre romani se bucura de calitate, originalitate si utilitate; vorbim aici atat de videoclipuri care se bucura de succes in domniul muzical, umoristic sau al conduitei si comportamentului social, cat si de canale pe care se discuta diferite probleme cu care se confrunta societatea noastra. Dintre cei mai cunoscuti postatori romani de pe Youtube se remarca Creative Monkeyz, Sector 7 si Doza de Has, acestia fiind activi in special in sectorul dedicat umorului de buna calitate si satirei. De exemplu, Doza de Has si Mikey Hask, cel care coordoneaza canalul lor de Youtube are pana in prezent peste 90 de milioane de vizualizari, la un numar de 700,000 de abonati. Nu trebuie uitati vbloggerii care au facut istorie pe Youtube, precum Gaben, Zmeta, Levi sau Tequila, care au reusit sa creeze emulatie in jurul continutului postat de ei pe canalul videoclipurilor.

 

„Tinerii din ziua de azi vad că majoritatea vor sa faca ceva. Lucrurile or sa evolueze în bine, eu am incredere în asta. E un miracol, dar evoluam si eu zic ca mergem într-o directie buna”. Zmeta, vblogger

 

Popularitatea inseamna astazi, indeosebi in zona de vblogging, una dintre caracteristicile care au evoluat in sens pozitiv si care a reusit, prion intermediul celor care scriu zilnic pe blogurile personale sau ale unor companii, sa influenteze ceea ce se intampla in societatea noastra contemporana.

 

„Eu chiar simt ca noi, vloggerii, suntem un exemplu pentru oamenii care ne urmaresc. Societatea va evolua odată cu noi” Anne Marie, vblooger

 

Competitiile online inseamna divertisment si relaxare fara margini

 

Dezvoltarea mediului virtual, a sistemelor de comunicatii, a vitezei de trafic de date, precum si a dispozitivelor pe care acestea opereaza a insemnat trecerea intr-o etapa superioara a  multor dintre jucatorii romani care activeaza in online. Acest aspect s-a cuantificat sub forma cresterii cotelor de popularitate a acelor jucatori care si-au fizat drept tinta pe langa elementele de distractie sau relaxare si sporirea capitalului de imagine printre semeni. Competitiile sportive sau turneele online de poker tin cu ochii lipiti de micul ecran pe multi dintre ai nostri. Inspirati de modelul unor jucatori profesionisti de talie internationala, precum Daniel “Kid Poker” Negreanu, membru al echipei PokerStars Canada, tineri romani ca Dan “House of Hor” Hila au reusit sa domine intrecerile de poker online. Aflat sub patronajul cazinoului mai devreme mentionat, competitia “The Bigger $109” a fost castigata de romanul nostru care a invins nu mai putin de 3192 de competitori, acest lucru aducandu-i pe langa faima si atentia celor care se ocupa de acest domeniu. In plus, concursuri din aceeasi serie au fost castigate tot de jucatori romani, acestia evidentiindu-se prin rezultatele obtinute (“Drogaatu” si „D_marius_M”). Iata cum incet-incet, alti romani ii urmeaza lui Daniel Negreanu pe drumul faimei in pokerul international.

 

E-sports-noul sport national al romanilor

 

Sporturile electronice si competitiile dedicate acestora au inceput sa atraga jucatorii din lumea intreaga inca de la jumatatea anii ’90, atunci cand internetul nu era atat de dezvoltat, insa dadea primele semne ale ceea ce urma sa devina. Astazi, pe platforma de jocuri online Twitch se pot urmari progresele realizate de catre jucatorii romani care s-au specializat in astfel de jocuri. De la cei mai cunoscuti dintre ei, Pittner „bOne7” Armand, Andrei „Odoamne” Pascu, Dima “Rdu” Radu si pana la cei care le calca cu succes pe urme, precum Baltat „AoD” Alin sau Aliwi „w33” Omar, mediul online romanesc se poate mandri cu o serie spectaculoasa de castigatori ai turneelor de sporturi electronice. Fie ca evolueaza singuri sau in echipe (asa cum este XPC Gaming, una dintre cele mai titrate echipe romanesti de e-sports), romanii s-au remarcat in fiecare competitie la care au participat prin determinarea si darzenia cu care au evoluat, crescandu-si popularitatea si faima in comunitatea internationala de gameri.

 

De ce reprezinta mediul online o componenta importanta pentru dezvoltarea popularitatii

 

Din ce in ce mai multe companii si-au transferat activitatea in mediul virtual datorita costurilor mai mici de intretinere, dar si rapiditatii cu care se opereaza. Inevitabil, omul de astazi este definit sau se doreste a fi definit ca un om mobil, legat de tehnologie si de ultimele gadgeturi electronice. Ca si in alte domenii, imbunatatirea cotei de popularitate, de recunoastere inseamna cresterea capitalului de imagine si implicit a asigurarii de diverse beneficii; cu cat va fi mai mare rata de dezvoltare, cu atat mai bine va fi mai bine. Interactiunea globala intre oameni in mediul online reprezinta cea mai simpla cale de recunoastere si de sporire a cotei de popularitate printre oamenilor, o sursa continua de beneficii, precum si un mod de asigurare a existentei noastre atat individuale. Daca in trecut doar vedetele erau cunoscute pretutindeni, astazi, orice om obisnuit se poate transforma intr-o vedeta, daca are ceva de comunicat sau daca se face remarcat printr-un atu personal.

 

https://pixabay.com/en/gamer-hands-game-computer-pc-565585

Recomandările redacției