Primăria Arad va impune reguli dure firmelor care fac săpături în oraş

0
150

sapaturi

Săpăturile necesare realizării unor lucrări noi sau pentru intervenţii la instalaţii subterane şi/sau supraterane existente pe domeniul public al municipiului Arad, se vor putea executa numai în baza unei autorizaţii pentru lucrări edilitar – gospodăreşti eliberate de primarul Municipiului Arad.

Aceasta este una dintre prevederile noului regulament de avizare, executare, urmărire şi recepţionale calitativă a lucrărilor de pe carosabil, trotuare, platforme, alei şi zone verzi, care urmează să fie supus dezbaterii publice după care va fi supus votului într-o şedinţă a Consiliului Local Municipal Arad.

Proiectul mai prevede ca administratorii sau deţinătorii de gospodării şi instalaţii subterane din municipiul Arad să depună în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie a fiecărui an lista lucrărilor anului următor care necesită săpături, în vederea corelării lucrărilor edilitare cu lucrările de reparaţii, întreţinere şi modernizare străzi.

De asemenea, proiectul mai reglementează şi perioada de execuţie a lucrărilor, care va fi cuprinsă între 15 martie şi 15 noiembrie a fiecărui an, cu excepţia intervenţiilor în caz de avarii, lucrărilor de importanţă majoră de interes local, sau investiţiilor din bani publici, lucrărilor executate în carosabil de pământ, macadam, pavaje cu dale, piatră cubică sau pe zone verzi.

Totodată, proiectul prevede că refacerea la forma iniţială a spaţiilor afectate (carosabil, trotuar, alei, platforme) se va executa de unităţi de specialitate agreate de Primăria municipiului Arad. Zonele verzi afectate de săpături vor fi refăcute,

păstrându-se caracteristicile vegetaţiei iniţiale.

“Refacerea la forma iniţială a spaţiilor afectate se realizează prin grija constructorului în maxim 72 de ore de la finalizarea lucrării avizate prin avizul de săpătură.  În cazul săpăturilor executate în carosabil suprafaţa refăcută va fi de 1/3 din banda de circulaţie afectată, dar nu mai puţin de 1,2 m lăţime”, se menţionează în proiectul de hotărâre.

În acelaşi document se mai specifică faptul că, după efectuarea săpăturilor, firma care va reface carosabilul va trebui să ofere o garanţie de bună execuţie a lucrărilor de doi ani, iar timp de 3 ani de la finalizarea lucrărilor este interzisă o nouă săpătură.

Proiectul de hotărâre mai prevede şi sancţiuni, respectiv amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei pentru cei care nu respectă regulamentul.

Dezbaterea publică va avea loc marți, 23 iunie, de la ora 15.00, în sala “Regele Ferdinand” a Palatului Administrativ.

Toate recomandările formulate în cadrul dezbaterii vor fi înaintate Consiliului Local al Municipiului Arad.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.