După cum vă informam într-unul din numerele trecute ale ziarului nostru, angajații Primăriei au pus la transparență, săptămâna trecută, cinci proiecte de hotărâri. Este vorba despre proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a sistemului de administrare a parcărilor cu plată amenajate pe domeniul public; proiectul privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor de reședință; proiectul privind aprobarea regulamentului de desfășurare a activității de ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor sau remorcilor oprite și staționate neregulamentar pe partea carosabilă, precum și a autovehiculelor abandonate și fără stăpân, de pe domeniul public; proiectul privind completarea anexei Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 162/2006 privind gospodărirea municipiului și
proiectul de hotărâre privind aprobarea actualizării studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a proiectului „Amenajare parcare subterană Piața Avram Iancu din municipiul Arad”. „Până la data de 24.10.2017, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data 11.10.2017, între orele 8,00 – 18,00, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www. primariaarad.ro”, susțin reprezentanții municipalității.
Se amenajează locuri de parcare în mai multe cartiere
În ceea ce privește parcările de reședință, trebuie spus că Primăria a anunțat că a demarat lucrările de amenajare și numerotare a locurilor de parcare din Alfa.  „Acţiunea va continua şi în cartierele Confecţii, Vlaicu şi Micălaca, pâna la refacerea integrală a celor 5.144 de locuri cu parcări rezidenţiale din municipiul Arad. Este de fapt un prim pas în vederea atribuirii/licitării locurilor de parcare de reședință din municipiul Arad”, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei.
Potrivit autorităților locale, locurile de parcare care fac obiectul atribuirii sunt cele situate în parcările de domiciliu sau reşedinţă din municipiul Arad situate la mai puţin de 30 de metri de frontul imobilelor utilizate de locatari.
„În parcările de domiciliu/reşedinţă se vor atribui locuri de parcare numai proprietarilor/ utilizatorilor de autoturisme cu masa maximă autorizată de până la 3,5 tone, câte un loc de parcare pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, cu excepţia persoanelor care deţin garaje. Deţinerea unui autoturism în proprietate este o condiţie obligatorie pentru a participa la procedura de licitaţie privind atribuirea locurilor de parcare din parcările de reşedinţă. Începând cu data intrării în vigoare a prezentului regulament, chiria de bază pentru un loc de parcare va fi de 15 lei/lună la care se adaugă TVA şi se achită integral, la data semnării contractului pentru locul respectiv. Persoanelor cu dizabilităţi, încadrate în grupele «grav» sau «accentuat» li se vor atribui în mod gratuit locuri de parcare”, se mai arată în comunicat.
Mai trebuie menționat că, după aprobarea proiectului, chiria pe anul în curs trebuie plătită integral până pe 31 ianuarie, după acea dată urmând să se perceapă penalități de 0,1%/zi. Mai mult, neplata până la 31 martie duce la rezilierea contractului, respectiv la pierderea locului de parcare.
„Pentru contractele aflate în vigoare la data aprobării prezentului regulament, chiria pentru locurile de parcare, adjudecate sau atribuite rămâne neschimbată până la sfârşitul anului în curs, urmând să se modifice, pentru anul următor, cu diferenţa de creştere a chiriei de bază, respectiv se adaugă 5 lei/lună/loc + TVA la valoarea contractului existent”, se arată în proiectul de hotărâre pus la transparență.

Recomandările redacției