Autorităţile locale intenţionează să construiască o pasarelă peste Mureş, pentru a face legătura cu Ştrandul Neptun. Executantul lucrării a fost deja ales, în urma unei licitaţii, preţul plătit de municipalitate ridicându-se la 2,3 milioane de euro, adică 10.371.179 lei. Pasarela urmează să fie amplasată la aproximativ 25 de metri de podul de pontoane din Parcul „Mihai Eminescu” şi urmează să aibă 210 metri lungime. Asta, în condiţiile în care acum câţiva ani, la Conop, a fost dată în folosinţă o pasarelă pietonală similară, e adevărat, de doar 144 metri, investiţia ridicându-se la 3.482.000 lei, după cum scria presa la vremea respectivă. De menţionat că şi pe pasarela de la Conop pot circula maşinile Pompierilor, Ambulanţei şi Poliţiei, la fel cum este prevăzut şi în proiectul pentru lucrarea de la Arad.
După cum era de aşteptat, reprezentanţii Opoziţiei locale din CLM nu văd cu ochi buni proiectul. „Falcă vrea să lege această pasarelă de fântâna arteziană de cinci milioane de euro. Dacă costurile pasarelei sunt de două milioane de euro, atunci este enorm, dat fiind posibilităţile actuale ale bugetului municipiului Arad. Banii respectivi ar putea fi folosiţi mult mai bine, cumpărând Casa Hirschl. Dacă tot intrăm în competiţie pentru titlul de Capitală Culturală Europeană, am putea reabi­lita Teatrul Vechi. Aici observăm însă, din nou, stilul grandoman al primarului Falcă de a cheltui banul public. S-ar putea face lucruri bune şi folosind bani mai puţini, dacă fondurile sunt gestionate bine, dacă se fac licitaţii adevărate. Raportat la cum arată acum ştrandul, ideea că se vrea să se facă acum o legătură cu această zonă, are conotaţii deviante. Nu sunt de acord cu o astfel de investiţie, acum cel puţin, când în municipiu sunt atâtea de făcut”, a declarat consilierul local Gheorghe Ghilinţă. Şi Florin Galiş este de părere că investiţia nu se justifică. „Aici discutăm de aceeaşi strategie de a investi fără nicio justificare. Investiţia nu este oportună. În ceea ce pri­veşte costurile, trebuie să avem în vedere că în Arad nu există o prioritizare a problemelor pe care administraţia trebuie să le rezolve. Pro­iectele care ţin de zona de entertain­ment cred că trebuie să fie rezonabile şi puse pe lista de priorităţi după rezolvarea chestiunilor stringente din anumite zone ale municipiului, unde există condiţii apro­piate de Evul Mediu”, spune Galiş.
Societatea civilă este împotriva proiectului
Reprezentanţii societăţii civile sunt, de asemenea, extrem de revoltaţi de modul în care Primăria gestionează fondurile pe care le are la dispoziţie. Dan Artimon, vicepreşedintele Consi­liului Local Civic, susţine că pasarela se încadrează în acelaşi tip de lucrări ca reabilitarea străzii Meţianu, unde au fost cumpărate bănci de 8.000 de euro. „E absolut aberant ce se întâmplă. Suma despre care se vorbeşte e imensă, iar priorităţile Aradului sunt cu totul şi cu totul altele, taxele şi impozitele se măresc, nu au fost rezolvate problemele fundamentale ale oraşului, cum ar fi problema energetică, traficul, învăţământul şi aşa mai departe”, a decla­rat Artimon.
Dan Ciucuriţă, preşedintele Asociaţiei „Arad km 0”  susţine că preţul anunţat este astronomic. „De mai bine de un an de zile am început să atragem atenţia asupra acestui proiect megaloman. Primăria va da vreo 2,5 milioane de euro, cu tot cu TVA, în condiţiile în care avem Po­dul Decebal, care are şi acces pietonal pe ambele sensuri, iar distanţa de pasarelă e destul de mică. Unde să ajungă cei care folosesc pasarela? L-a ştrandul pe care l-a distrus Falcă? Zona comercială a dispărut cu totul. În urmă cu zece ani ne mândream cu ştrandul nostru, acum nu mai avem cu ce. Arădenii ar trebui să ştie că această lucrare se face din banii lor, nu din bani euro­peni”, spune Ciucuriţă.
„Proiect fără noimă”
Arhitectul Alexandru Naghi Vizitiu, preşedintele Pro Urbe, susţine că locul ales de autorităţi pentru construirea pasarelei este cum se poate mai nepotrivit. „Nu există niciun fel de noimă în ceea ce s-a propus. Pasarela nu se racordează la nimic. Pe vremea fostului primar s-a vorbit despre construirea unei pasarele în continuarea străzii Nicolae Grigorescu. Dacă s-ar fi făcut aşa, atunci ar avea noimă. Dacă se doreşte să se permită accesul unor maşini de intervenţie, acestea trebuie să parcurgă, până la pasarelă, zona pietonală. Nu pare să fi existat nicio raţiune atunci când s-a ales această locaţie”, a declarat arhitectul.

Recomandările redacției