Câțiva angajați ai CNADNR, foşti şi actuali angajaţi pe funcții de răspundere în companie, constituiţi într-un grup autointitulat „Iniţiativa pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR SA”, au lansat ieri, într-o conferinţă de presă, mai multe acuzaţii de gravitate extremă la adresa instituţiei în care au fost ori sunt angajaţi. Mesajul principal a grupului este că tot ce s-a construit în ultimii ani în domeniul autostrăzilor prezintă probleme grave, unele similare celor care au dus la demolarea unei porţiuni din Autostrada Sibiu-Orăştie, că în companie se practică pe scară largă nepotismul şi cu­metriile, că nu se apără în nici un fel interesele statului, că se angajează personal cu calificare dubioasă, că se gestionează prost proiectele şi că se atribuie arbitrar contracte mănoase.
Drumuri inutile
Alin Goga, jurist în cadrul CNADNR, a spus că masterplanul general pe transporturi a fost realizat în afara oricăror consultări și include drumuri inutile, care sunt menite să deservească pensiuni sau vile turistice deținute de persoane importante. „Masterplanul transporturi nu s-a discutat cu nimeni, ci reprezintă interesele unor băieți care nu au ce să caute acolo. Săcele-Câmpina este un drum turistic şi se face pentru niște pensiuni și pentru nişte băieți care sunt prefecți, foști prefecți, președinți de consilii județene, foști președinți de consilii județene, avocați celebri. Este o zonă frumoasă pe acolo, se numește Valea Doftanei”, a spus Goga.
Goga a acuzat că actuala conducere a Ministerului Transporturilor a transferat-o pe Renata Bendeac, fostă directoare de autostrăzi şi responsabilă pentru dezastrul numit lot 3 Sibiu-Orăștie, de profesie ingineră textilistă, într-o funcție de răspundere la CFR SA, „.. aceasta în semn de recunoștință pentru faptul că Bendeac a urgentat plățile pentru constructorul prăbușitului lot 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie”.
Florin Dascălu, director de întreținere al CNADNR, impută că din 6.000 de angajați ai companiei doar 189 sunt ingineri de drumuri. „Nu este normal ca aceștia să fie pregătiți în patru centre universitare și CNADNR să nu-i folosească”. Dascălu a mai spus că unii directori din companie au absolvit managementul în agroturism şi a cerut ca
în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR să fie cooptate și cadre universitare din domeniu.
Probleme cu pânza freatică pe Autostrada Nădlac-Arad-Timişoara
Grupul rebel din CNADNR mai spune că probleme sunt și pe alte autostrăzi, avansând ipoteza că Autostrada A1, atât pe tronsonul Nădlac-Arad cât şi pe tronsonul Arad-Timişoara, ar fi probleme cu pânza de apă freatică. Că ar fi sau n-ar fi izvoare sub pojghiţa de asfalt căreia i se spune Autostrada A1, între Nădlac şi Timişoara nu e tocmai cert, dar e de cercetat. Ce-i sigur e că această operă de artă (orice drum şi orice pod sunt opere de artă!), destul de nouă totuşi, a avut nevoie de multe reparaţii încă de la stadiu de nou, astfel că apariţia unui posibil izvor al tămăduirii n-ar trebui să mire pe nimeni. La fel, n-ar trebui să mire pe nimeni faptul că tot ce se construieşte costă enorm de mult dar ţine monstruos de puţin şi nimeni nu păţeşte nimic; doar noi, plătitorii de taxe şi de impozite o ducem tot mai prost, spre binele şi propăşirea celor care ne guvernează, ne legiuiesc, ne administrează, ne fură…

Recomandările redacției