programeProgramele şcolare şi sistemul de evaluare a elevilor nu mai sunt în consonanţă cu realităţile de pe piaţa muncii. La această concluzie au ajuns profesorii din cadrul Sindicatului Democratic din Învăţământ Arad, care consideră că trebuie regândite progra­mele şcolare, dar şi sistemul de evaluare a elevilor, la toate nivelurile. „Ac­tualele programe şcolare pun accentul pe latura informativă a elevilor şi mai puţin pe cea formativă, iar prin evaluarea elevilor se urmăreşte, preponderent, ceea ce au reţinut aceştia şi nu capacitatea lor de a aplica practic cunoştinţele acumulate“, ne-a declarat prof. Dănuţ Iene­şescu, preşedintele Sindicatului Demo­cratic din Învăţământ.
Profesorii mai consideră că subfinanţarea cronică a învăţământului, dar şi salariile umilitoare din acest sector de activitate sunt un atentat la siguranţa naţională, în condiţiile în care de acest domeniu fundamental depinde poziţia pe care România o va ocupa în viitor. „Învăţământul a fost constant subfinanţat de toate guvernările. În ultimii 23 de ani, învăţământul românesc a fost permanent subfinanţat, iar roadele acestei politici iresponsabile le cu­legem acum. Prea mulţi ani s-a amânat alocarea unor resurse bugetare, care, în mod normal, ar fi trebuit să crească an de an, pentru a se putea atinge, într-un orizont de timp pre­vizibil, standarde europene. Deşi Legea Educaţiei Naţionale instituie caracterul de prioritate naţională a învăţământului şi prevede alocarea anuală a 6% din PIB, pentru anul 2012 s-a acordat numai 2,5%“, ne-a mai declarat preşedintele Sindicatului Democratic din Învăţământ Arad.
Profesorii arădeni consideră că fără bani se poate face doar pseudoreformă, iar învăţământul are nevoie de fonduri suplimentare pentru a oferi şanse egale tuturor copiilor şi pentru a putea limita efec­- tele sărăciei prin condiţii mai bune de studiu, prin acordarea unor facilităţi care să compenseze inegalităţile şi să limiteze, în mod real, analfabetismul şi tendinţa de abandon şcolar care duc inevitabil la marginalizare socială, la creş­terea numărului celor care nu se pot integra pe piaţa muncii.

Recomandările redacției