PARCUL DENDROFLORICOL  EUTOPIA GARDENS             ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 5

DN 7     VLADIMIRESCU

DIRECTOR:  PROF. PAȘCALĂU MARIA

INIŢIATORI DE PROIECT: Prof.înv.primar MIHALY OTILIA

Prof.înv.primar CARACIONI CLAUDIA

 Argument

 

De când există omul pe pământ, natura l-a ocrotit, fiindu-i prietenă. Ea l-a respectat, respectându-şi legile, regenerându-se nestingherită. Dacă ne gândim că prietenia este legătura care-i uneşte pe oameni, atunci înţelegem că şi omul trebuie să manifeste respect şi dragoste pentru natură, ca lume ce constituie realitatea înconjurătoare. Pentru a fi prietenul ei trebuie să ai un comportament ecologic, s-o  ocroteşti, menţinând curăţenia şi îngrijind frumuseţile ei, oriunde te-ai afla. Ocrotind  natura,  ne ocrotim pe noi înşine !

 

Astăzi , când asistăm la cel mai vertiginos amestec al omului în natură, se impune educarea în spirit ecologic a tinerei generaţii, deoarece „copiii sunt mesaje vii pe care le trimitem către vremuri pe care noi nu le vom mai trăi”( Eugen Pora).

 

„Ieşiţi în natură! Simţiţi natura! Iubiţi-o şi respectaţi-o!”

 

Descrirea proiectului:

 

Proiectul educaţional pe care îl propunem  reprezintă încercarea de a dezvolta copiilor simţul estetic, să ii ajutăm să cunoască natura, plantele, şi mediul dar să le arătăm cum să o îngrijească şi să îi aducă îmbunătăţiri .

Având în vedere că Parcul Eutopia Gardens este locul unde încă mai putem găsi un mediu sănătos şi plin de culoare, de viaţă,  am considerat că aici găsim resursele necesare cu ajutorul cărora copiii vor putea învăţa tot ceea ce ne-am propus în acest proiect.

 

 

 

Obiectiv general: formarea aptitudinilor şi atitudinilor necesare pentru dezvoltarea activităţilor conştiente şi responsabile care duc la îmbunătăţirea calităţii mediului.

 

Obiective specifice:

 

 

  • Sprijinirea elevilor în însuşirea unui set de valori şi grija pentru mediu, motivaţia şi dorinţa de a participa la acţiuni menite să îmbunătăţească condiţiile de mediu;
  • Realizarea de către elevi,a unei lucrări practice cu tema ”Sărbătoarea florilor”;
  • Însuşirea unor norme de comportament ecologic specifice asigurării echilibrului dintre sănătatea individului, a societăţii şi mediului şi formarea unei atitudini dezaprobatoare faţă de cei care încalcă aceste norme;
  • Să cunoască fiinţe şi fenomene din mediul înconjurător şi caracteristicile acestora;
  • Educarea capacităţii de a ocroti şi respecta natura;
  • Cultivarea dragostei pentru flori,;
  • Formarea unui comportament civic, etic şi a deprinderilor de păstrare şi iubire a naturii;

Modele şi tehnici de lucru:

Realizarea unor lucrări practice de pregătire a locului unde vor fi plantați bulbii de flori cu tema  SĂRBĂTOAREA FLORILOR în cadrul PARCULULUI DENDROFRORICOL  EUTOPIA GARDENS.

 

Grupuri ţintă:

Elevii clasei pregătitoare C (35 de elevi)

Elevii clasei a II-a C (33 de elevi)

Cadre didactice

Părinţi

Bunici

 

Resursele proiectului:

  • Umane: elevi, cadre didactice, parinţi, bunici, funcţionari ai parcului;
  • Materiale: unelte agricole, fotografii, imagini, plante, bulbi;
  • Temporale: anul şcolar 2015-2017
  • Spaţiale: PARCUL DENDROFRORICOL  EUTOPIA GARDENS

 

Parteneri ai proiectului:

 

Școala Gimnazială Nr.5               Director, Pașcalău Maria

 

 

Fundația  Eutopia Gardens            Președinte, Buzatu Mihaela Auror

CALENDAR ACTIVITATE

 

 

NR.CRT DATA DENUMIRE ACTIVITATE MODALITĂŢI DE REALIZARE
1 13.11.2015

 

 

IATĂ CE POT FACE MULTE MÂINI DIBACE!

 

-Pregătirea rondourilor și plantarea bulbilor de flori. 
2 11.03.2016 PĂRINȚI MÂNDRI -Vizita părinților împreună cu copiii la Parcul  Eutopia;- Realizarea unor buchete de flori;

 

 

3

 

29.04.2016

 

VINE, VINE VARA!

-Activități ale elevilor și  învăţătoarei, la Grădina Eutopia, de scoatere  a bulbilor de flori și sortarea acestora după criteriul mărime;-Ambalarea bulbilor și depozitarea în condiții prielnice;
 

4

 

 

11.11.

2016

 

 

 

DIN NOU LA SOMNIC  SĂ CRESC MARE ȘI VOINIC!

 

-Pregătirea rondourilor;-Replantarea bulbilor de flori;

 

 

 

 

 

 

 

Recomandările redacției