• Firma care face regenerarea urbană a spart o conductă, trecând peste ea cu un camion de 20 de tone.
  • Și alte asociații de proprietari din municipiu au pățit la fel.
  • Reprezentanții CET promit că vor veni în sprijinul locatarilor.

Programul de regenerare urbană demarat de administrația locală nu merge ca uns. Dimpotrivă. Apar și unele sincope din cauza neatenției muncitorilor. Mai mulți cititori de pe strada Rodnei ne-au contactat la redacție pentru a se plânge că de luni dimineață au rămas fără apă caldă sau căldură, din cauză că firma care lucrează în zonă a spart o conductă. Avaria a venit într-un moment cum nu se poate mai nepotrivit, având în vedere prognoza meteo. Potrivit meteorologilor, temperaturile sunt în scădere, temperaturile minime urmând să fie puțin peste pragul înghețului. „Ieri dimineață (n.r- luni) în jurul orelor 8.30-9.00 a avut loc avaria care ne-a lăsat fără apă caldă și căldură. Este vorba despre 100 de apartamente care sunt în această situație. Muncitorii de la firma care lucrează la regenerare au trecut cu un camion de 20 de tone peste țevile care au fost decopertate. Asta, deși anterior, zi de zi le-am atras atenția să aibă grijă, că pe acolo trec țevile cu pricina. Când a venit vorba de reparații și le-am spus că ducem noi o echipă de muncitori, doar să ne garanteze că vor plăti factura, cei de la firma de construcții ne-au răspuns că nu pot garanta acest lucru”, ne-a declarat Daniel Motoc, președintele asociației de proprietari. În continuare, acesta afirmă că un angajat al CET a promis că astăzi va ajunge o echipă acolo, pentru a repara stricăciunile. De ce abia astăzi? Pentru că nu există echipe disponibile. „Sperăm să țină Dumnezeu cu noi, să nu se facă foarte frig și mâine (n.r. – astăzi) să avem măcar apă caldă”, mai spune Motoc.
De asemenea, trebuie spus că oamenii au făcut sesizări peste sesizări la Uniunea Locală a Asociațiilor Locative Arad (ULALA) și la CET. „Locatarii Blocului 100 de pe strada Rodnei ne-au contactat și pe noi pentru a ne cere sprijinul având în vedere că firma care lucrează la regenerarea urbană a spart conductele de apă caldă. Oamenii au rămas fără apă caldă și căldură. Ne-au spus că au sunat la CET, au sunat autoritățile, dar toată lumea ridică din umeri”, susține Dorina Lupșe, președintele ULALA.
Avarii și la alte blocuri
Pe de altă parte, reprezenții CET susțin că nu este prima problemă de acest fel cu care se confruntă după demararea programului de regenerare urbană, că au mai fost cazuri în care asociațiile de proprietari au cerut oferte de preț pentru schimbarea unor conducte sparte de constructorii care trec peste ele cu utilaje de mare tonaj. „Avaria a avut loc la racordul imobilului, dincolo de punctul de delimitare, pe porțiunea care aparține asociației de proprietari. A fost trimisă o echipă de la Explotare, să încercăm să-i ajutăm pe oameni. În mod normal, având în vedere că avaria este pe o porțiune care apar­ține de asociație, asociația trebuie să achite costurile. Din câte am înțeles, este vorba despre o conductă preizolată care trebuie schimbată. Trebuie văzut cine o va achiziționa”, sus­ține Marina Plaveți, purtătorul de cuvânt al CET.

Recomandările redacției