Impasul în care se găsește Aeroportul Arad, în ciuda investițiilor făcute în terminalul de pasageri este în atenția Consiliului Județean (CJA). Aerogara nu aduce profit, nu a fost reintrodusă în circuit internațional prin reluarea curselor și consumă fonduri mari cu remunerația conducerii și susținerea unor servicii. Drept urmare, pentru început, conducerea CJA a trecut la măsuri de scădere a cheltuielilor, astfel că vor fi reduse în sfârșit din posturile de conducere.

Un alt punct fierbinte este legat de compania Join Airlines, companie care, deși trebuia să își înceapă să opereze de pe Aeroportul Arad, nu a mai dat niciun semn de viață. Directorul Aeroportului Arad spune că a dat ultimatum celor de la Join Airlines și că aceștia urmează să vină la Arad să lămurească situația.

În ședința Consiliului Județean de joi, 30 iunie, aleșii județului au avut de votat un proiect ce se referă la modificarea organigramei, a statutului de funcții și a regulamentului de funcționare pentru Aeroportul Arad. Proiectul pentru scăderea numărului de directori la Aeroportul Arad și externalizarea serviciului de securitatea fost aprobat în unanimitate de consilierii județeni.

Trebuie spus că postul de director comercial, ocupat de Ovidiu Moșneag este desființat și transformat în post de execuție de economist în comerț și marketing, post ce va funcționa într-un compartiment nou-înființat în subordinea directorului general.

 „Nu numai la Aeroport îmi propun să scad numărul personalului de conducere, ci și la alte instituții unde Consiliul Județean este acționar. Acolo unde legea ne permite, vom acționa, pentru eficientizarea activității instituțiilor noastre, fie că este nevoie de directori mai puțini, fie că sunt necesari mai mulți. Scopul meu nu este să concediem sau să angajăm, de dragul concedierilor sau angajărilor, ci să stimulăm performanța, la nevoie chiar punându-i în competiție pe oameni”, a subliniat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.

Aeroportul se află acum în evaluare. Iustin Cionca a cerut reprezentanților aeroportului un raport despre viziunea pe termen lung a celor care manageriază acest obiectiv important. Se caută soluții pentru obținerea finanțării de la nivel central pentru Aeroportul Arad.

„Din nefericire, traseul autostrăzii a afectat sistemul de balizaj și, implicit, cursele. De la 128 de mii de pasageri cu câțiva ani în urmă, astăzi avem pe aeroport trafic aproape nul. S-a retras și WizzAir, cu acea cursă spre Milano. Lucrurile nu pot rămâne așa, Aeroportul are nevoie de o altă perspectivă. Primul meu obiectiv este să discutăm includerea Aeroportului nostru în masterplanul de transporturi al României. Împreună cu cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean și cu parlamentarii de Arad, pe care îi voi invita să se implice în acest proiect, facem demersurile necesare. Prelungirea pistei, conform evaluărilor, ar costa aprox. 6,5 milioane de euro, dar poate fi realizată din fonduri europene numai dacă suntem incluși în masterplan. Căutăm cele mai bune soluții, pentru că Aeroportul Internațional Arad este unul dintre marile noastre ofuri nerezolvate în timp”, precizează președintele Consiliului Județean.

Ultimatum pentru compania care nu și-a respectat promisiunile

Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad a dat explicații vizavi de compania Join Airlines care nu a respectat nicio promisiune făcută, deși între aerogară și aceasta a fost semnat un contract la începutul anului.

De menționat că această companie aeriană trebuia să pună bilete în vânzare online din primăvară și să înceapă deja cursele spre Verona, Stuttgart, Viena şi Bucureşti. Nimic din ceea ce s-a anunțat nu s-a concretizat. „Ni s-a transmis că, în perioada 15 – 18 iulie, reprezentanții Join Airlines vin la Arad să punem la punct lucrurile și să respecte ceea ce au promis. Le-am spus că dacă nu vin să se țină de cuvând nici nu are rost să mai vină. Nu pot oferi multe informații pentru că nu am și nici nu sunt de acord cu această secretomanie a companiei. Ni s-a spus că au existat ceva probleme și că s-a schimbat parteneriatul în sensul că vor exista alte avioane din Elveția. Nu ne interesează cu ce avioane vin, ci să respecte contractul semnat.  Cât privește companie, eu am primit referințe bune“, a explicat Dan Bălăcel.

Și președintele Iustin Cionca recunoaște că are unele suspiciuni în privința respectării angajamentelor de către companie: „Nu putem ieși public cu ceva sigur deocamdată. Dacă cumva nu va ieși nimic cu această companie, vom anunța asta. Se poate întâmpla și nu avem altceva de făcut atunci decât să mergem înainte“.

Recomandările redacției