Având în vedere că internetul câștigă din ce în ce mai mult teren în viața de zi cu zi, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pune la dispoziția contribuabililor o serie de servicii virtuale, pentru a evita aglomerația de la ghișeu. Aceste servicii electronice sunt menite să faciliteze îndeplinirea obligaţiilor declarative și de plată.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, gratuit și disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. Acest serviciu online permite obținerea informațiilor fiscale privind situația fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. Instrucțiunile privind înrolarea în SPV sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro, la următorul link https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice, susțin reprezentanții ANAF.

De asemenea, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pregătit pentru contribuabili calculatoare în sistem self service, în vederea accesării serviciilor oferite de administrația fiscală, iar la cerere, contribuabilii vor fi îndrumaţi direct de către inspectorii fiscali în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale. Lista sediilor ANAF, în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii, se regăsește pe site-ul instituției, www.anaf.ro, la secțiunea Servicii oferite de ANAF. Informații cu privire la aplicarea legislației fiscale se pot obține telefonic la nr. de telefon (+4)031.403.91.60 -Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, mai spun finanțiștii.

Recomandările redacției