…nu mai șovăie, ci se îmbățoșează cocoșește: „Nu voi lua act de demisia ministrului Șova”! Pur și simplu, Iohannis reînvie vremurile când demisiile trebuiau aprobate. Dar, la urma urmei, de ce se opune Klaus Werner schimbării ministrului Transporturilor? Pentru același motiv pentru care îl vrea în continuare ministru pe Paul Stănescu, adică pentru a avea în noul guvern cât mai mulți adversari ai lui Dragnea. Iar Lucian Șova este unul dintre cei mai periculoși adversari ai lui Dragnea și trebuie să rămână acolo, pentru a-și continua misia. Mai exact, în ziua în care și-a înaintat demisia, Lucian Șova a anunțat, cu surle și trâmbițe, că, în urma controalelor ordonate de către el, au fost depistate posibile fraude în valoare de 207 milioane lei! Corpul de control al ministrului Șova a identificat „costuri inutile” de 188 milioane lei la Metrorex. Concret, implementarea unui proiect pe fonduri europene a fost atribuită printr-un contract cu valoare subestimată la lansarea procedurii de achiziţie, pentru ca, după aceea, în derulare, să apară majorări. Este, de fapt, o șmecherie practicată de către administrație, pentru a asigura câștigarea contractelor de către firmele de casă ale puterii locale. În cazul la care se referă corpul de control al ministrului Șova „s-a constatat generarea de costuri suplimentare de către autoritatea contractantă în favoarea executantului în valoare de peste 188 de milioane de lei”. Drept urmare, fiind vorba despre un proiect pe fonduri europene, corpul de control a recomandat sesizarea Departamentului pentru lupta Antifraudă-DLAF, pentru cercetarea şi luarea măsurilor. Devine clar că ministrul Șova a anunțat toate aceste lucruri pentru a sugera că a fost obligat de către Dragnea să-și dea demisia pentru stoparea deconspirării matrapazlâcurilor pe bani europeni. Dar, mi­nistrul Șova nu s-a oprit aici, corpul de control a constatat un posibil prejudiciu de peste 19 milioane lei la CFR Marfă, după ce a pierdut o licitație pentru transportul cărbunelui și a informat organele de anchetă ale statului să constate dacă nu cumva oferta a fost făcută defectuos în mod voit pentru ca să fie declarată câștigătoare firma privată concurentă a companiei de stat. Prin ceea ce a făcut, Șova amenință direct toată structura politică sau politizată care a căpușat Ministerul Transporturilor, pentru a-l menține în postura de pușculiță a partidului. Nu că pe vremea lui Băsescu ar fi fost altfel, pentru că PSD-iștii nu au făcut altceva decât să folosească pentru ei monstrul creat de către matelot. Dar, aceasta a fost o simplă paranteză, rămâne ideea că Șova, ca ministru, fie și o lună, poate să distrugă toată filiera de fideli ai lui Dragnea infiltrată în acest domeniu strategic. Iohannis, dacă este bine sfătuit, ar putea face din Șova un erou, să-l pună alături de ceilalți puciști, pentru a putea argumenta în fața șefilor de la Bruxelles și Berlin că a reformat PSD și poate continua, ca președinte al României, alături de acest partid. Nu pentru că ar vrea, ci pentru că palida opoziție este țăndări, toate parti­dulețele așa-zise de dreapta emițând pretenții exagerate. Așa că, volens nolens, singura lui soluție este să-și facă un guvern „al lui” cu social democrații. Deocamdată!

Recomandările redacției