TAROM amână începerea curselor de pe Aeroportul Arad, pentru că personalul trebuie instruit înainte/ Contractele de colaborare au fost semnate

1
587

Compania TAROM trebuia să înceapă să opereze curse de pe Aeroportul Arad, chiar în câteva zile, din decembrie. Numai că socotelile autorităților nu s-au potrivit cu cele ale reprezentanților companiei, după o vizită în teren, astfel că începerea curselor de pe Arad va întârzia. Aerogara arădeană este pusă la punct după câțiva ani în care s-au făcut mai multe investiții, dar de data aceasta, problemele au apărut de unde probabil mulți nu s-au așteptat să apară și anume – de la personal. Delegația TAROM sosită la Arad pentru a discuta despre condițiile în care va opera de pe aeroportul nostru, curse Arad-București, a constat că personalul nu este suficient de pregătit. În aceste condiții este important de subliniat faptul că, personalul și conducerea încasează remunerații bune și că niciodată în ultimii ani nu s-a pus problema ca angajații să facă ceva pentru a se perfecționa. TAROM și Aeroportul Arad au încheiat două contracte pentru începerea colaborării efective, iar zborurile ar urma să înceapă cel mai probabil din martie 2019.

Investițiile sunt în grafic

De reamintit că, după ce nimeni nu mai spera că TAROM va opera de la Arad, fostul ministru al Apărării, Mihai Fifor anunța cu mai puțin de o lună în urmă, că din decembrie, compania va începe să opereze de pe aerogara arădeană. Acesta sublinia că este o reușită în urma unor demersuri făcute de parlamentari.

La jumătatea acestei săptămâni, delegația TAROM a venit la Arad, pentru a vedea cum stau lucrurile la fața locului. Reprezentanții companiei s-au întâlnit cu reprezentanții Consiliului Județean (CJA).

Potrivit autorităților arădene, Raluca Zomoniță, directorul Operațiuni la Sol, și Alexandru Slivka, șef Serviciul Proceduri și Contracte Handling au fost plăcut surprinși de dotările Aeroportului, de standardul pe care îl oferă, ca urmare a investițiilor pe care administrația județeană le-a realizat în ultimii ani. S-a pus accent pe investițiile derulate – ce e drept, investiții care au ridicat aeroportul arădean, dar de personal se pare –se vor ocupa reprezentanții Tarom. Compania va asigua instruire temeinică pentru personalul Aeroportului Arad.

„Mă bucur că particip la un moment istoric pentru ambii parteneri, atât pentru Aeroportul Arad, și aici mă refer la județul Arad, la comunitatea arădeană, și, respectiv, Compania TAROM. După 15 ani, este un moment istoric, în apropierea Zilei de 1 Decembrie, în An Centenar, ne bucurăm să fim împreună și să începem construcția unei colaborări pe termen cât mai lung. Am dorit să facem o vizită, să vedem facilitățile aeroportuare pe care ni le oferă Aeroportul Arad. La o primă impresie, pot să vă confirm faptul că ne-a plăcut ce-am văzut, este un aeroport aerisit, foarte generos din punct de vedere al spațiilor, dar și pentru fluxul de pasageri. Repet, este un aeroport generos din prisma pasagerului, ca experiență. Am urmat fluxurile de pasageri, de la intrarea în Aeroport, continuând cu zona de check-in, filtre de securitate și porți de îmbarcare și am fost plăcut surprinși că spațiul terminalului oferă toate facilitățile de care un operator aerian are nevoie, pentru a oferi pasagerilor călătorii cât mai facile, mai plăcute și mai rapide. Vom perfecta această colaborare prin semnarea celor două contracte, între Compania TAROM și Aeroportul Arad, pentru ca în perioada care urmează să construim un program al zborurilor ce vor fi operate de pe acest Aeroport.

De asemenea, am pus bazele cerințelor operaționale pentru operarea pe acest Aeroport și am stabilit pașii de urmat, a instruirii personalului Aeroportului Arad, o instruire pe care o va asigura Compania TAROM, la București, o perioadă de pregătire de 5 săptămâni“, a declarat Raluca Zomoniță

Potrivit acesteia, în perioada acestea ar urma să se pregătească un program de zboruri în perspectivă. „În această săptămână vom stabili un orar de zbor, să vedem care ar fi perioadele de timp într-o săptămână, pentru ca atât Aeroportul Arad, cât și Compania TAROM să aleagă cea mai optimă perioadă din punct de vedere tehnico-economic. Ca urmare a acestei decizii vom promova zborurile și vor exista și sistemele de rezervări. Noi estimăm rezolvarea acestor pași până la sfârșitul anului, începutul lunii ianuarie. În primă fază ne gândim la zboruri interne. Nu suntem încă hotărâți la frecvența zborurilor pe săptămână, dar începem cu zboruri interne, urmând ca în funcție de potențial, de perioada de «maturizare» a zborurilor respective, să «construim» alte curse.”, a declarat Raluca Zomoniță.

Instrumente de comunicații și verificare

Mai mult, Alexandru Slivka, șef Serviciul Proceduri și Contracte Handling al Companiei TAROM, a spus că mai este necesară instalarea unor instrumente de comunicații și de verificare pentru ca TAROM să opereze efectiv pe Aeroportul arădean. „Acest aspect face ca primele zboruri TAROM de pe Aeroportul arădean să se materializeze abia anul viitor, cel mai probabil în luna martie. Afirm acest lucru și din prisma experienței, dar și a unei strategii, știut fiind faptul că luna februarie este, de obicei, o lună «moartă» pentru companiile  aeriene și dorim să ne începem activitatea la Arad cu un coeficient de ocupare a locurilor bun”, a declarat Alexandru Slivka.

Acesta a mai spus că vor fi zboruri regulate, urmând ca în funcție de interesul călătorilor: „O legătură bună e cea cu Bucureștiul. Încercăm să oferim arădenilor posibilitatea ca de la București să zboare mai departe. Chiar dacă există și alte opțiuni, subliniez că fluxul normal spre București cuprinde zboruri spre Orientul Mijlociu sau spre Est, spre exemplu. Avem curse spre Odessa, Tbilisi, Baku sau Erevan, toate funcționale. Aradul, ca pol de zbor este captivant și pentru că am identificat aici un culoar de tranzit între zborurile interne și cele externe, pe care nu îl regăsim la alte Aeroporturi.”.

Conducerea Aeroportului Arad recunoaște că înainte să opereze, Tarom trebuie să facă un audit. „A fost o vizită preliminară a reprezentanților TAROM, urmează să se efectueze un audit, să tragem unele concluzii, în special legate de orarul curselor, dar și de posibilele destinații”, a precizat Ovidiu Moșneag, directorul general al Aeroportului Arad.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.