Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM şi-a redus pierderile aproape la jumătate, în primul semestru din 2013, până la 63 de milioane de lei, faţă de o pierdere de 120 de milioane de lei înregistrată în acceaşi perioadă a anului trecut, a anunţat joi compania.

„Rezultatul financiar-contabil aferent primelor 6 luni din 2013 este mai bun cu 56,5 milioane lei, respectiv 47% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2012. Compania TAROM prezintă un echilibru financiar adecvat, reflectat prin lipsa datoriilor restante către bugetul de stat sau orice alţi parteneri şi prin existenţa lichidităţilor necesare asigurării derulării corespunzătoare a obiectului de activitate al TAROM”, se arată în comunicatul companiei.

Pentru primul semestru din 2013 în planul de management al companiei era estimată o pierdere de 11 milioane de lei.

De asemenea, compania a raportat o creştere a veniturilor operaţionale la 534 milioane lei în primul semestru din acest an, faţă de 498 milioane lei în acceaşi perioadă a anului trecut şi faţă de estimarea de 529 milioane lei din planul de management.

Compania precizează că implementarea planului de management are ca scop principal îmbunătăţirea serviciilor oferite clienţilor, în condiţiile menţinerii unei stabilităţi financiare sustenabile.

‘Tendinţa rezultatelor companiei este foarte încurajatoare şi se datorează eforturilor susţinute ale angajaţilor, al căror suport este apreciat de către management, în mod deosebit. Ne aşteaptă în continuare o perioadă în care trebuie să acordăm o atenţie sporită în implementarea Planului de Management dar sunt încrezător că obiectivele stabilite pot şi vor fi realizate, cu angajamentul întregii echipe’, a declarat directorul executiv al companiei, Christian Heinzmann.

În perioada ianuarie-iunie 2013, TAROM a eficientizat programul de zbor şi a optimizat reţeaua de rute fapt ce a determinat creşterea gradului de încărcare a aeronavelor cu 3% comparativ cu perioada similară a anului 2012. De asemenea, TAROM a înregistrat o creştere cu 1,4% a numărului de pasageri, pe cursele regulate şi a transportat 974.984 pasageri.

Parte integrantă a procesului de îmbunătăţire a serviciilor oferite pasagerilor TAROM este şi dezvoltarea reţelei de rute, prin oferirea unui orar optimizat, frecvente adiţionale şi noi destinaţii. Noile curse lansate de TAROM anul acesta sunt Bucureşti-Dublin, Iaşi-Bologna, Iaşi-Torino, Iaşi-Londra, Bucureşti-Praga şi Cluj-Praga.

În prezent, compania TAROM are 2006 angajaţi, mai puţin cu 4%, comparativ cu anul 2012, datorită plecărilor voluntare şi pensionărilor.

‘Rezultatele obţinute după numirea noului Consiliu de Administraţie reprezintă o dovadă că guvernanţa corporativa introdusă prin programul de management privat este un succes în cazul TAROM. Deşi unele dintre măsurile prevăzute în Planul de Management nu au fost încă antamate sau sunt în întârziere, Consiliul de Administraţie şi conducerea executivă vor colabora astfel încât ţintele financiare prevăzute în plan să fie atinse sau chiar depăşite. Fără a ignora dificultăţile inerente unui nou început, Consiliul de Administraţie apreciază că procesul de redresare a companiei TAROM este pe drumul cel bun şi îşi exprimă speranţa că cifrele pozitive înregistrate în primul semestru vor fi consolidate prin îmbunătăţirea continuă a indicatorilor fizici, astfel încât să avem o creştere sustenabilă’, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie TAROM, Dan Pascariu.

Rezultatul financiar contabil pozitiv este în principal generat de îmbunătăţiri în aria comercială, ceea ce a dus la creşterea venitului obţinut aferent unui pasager. De asemenea au fost făcute economii atât la cheltuielile de combustibil precum şi a altor costuri.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în 1954. În prezent, compania are zboruri în 42 destinaţii din care 9 sunt interne.TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Din iunie 2010 este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), iar din 2000 este membra a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

 

 

(AS – autor: George Bănciulea, editor: Mariana Nica)

 

Recomandările redacției