Autorităţile române doresc să aducă modificări regulilor de TVA pentru cupoanele valorice (vouchere) începând cu 1 ianuarie 2019, a anunţat, într-un document publicat joi, Adrian Teampău – Tax Associate Partner, Divizia Impozite Indirecte din cadrul companiei de consultanţă EY România.

„Toate companiile care utilizează cupoane valorice vor fi afectate, cu precădere lanţurile de magazine, producătorii, prestatorii de servicii precum şi firmele care emit sau intermediază cumpărarea sau vânzarea acestora”, menţionează expertul, conform Mediafax.

La finalul lunii august, Ministerul Finanţelor Publice a pus în dezbatere publică un proiect de modificare a Codului Fiscal. Modificarea vizează clarificarea tratamentului de TVA aplicabil cupoanelor valorice. Propunerea de legislaţie vine ca urmare a obligaţiei statelor membre UE de a implementa în legislaţia locală o directivă din 2016.

Reprezentantul EY România arată că prima modificare legislativă vizează terminologia. Se va folosi denumirea de „cupon valoric”. Din punctul de vedere al posibilităţii de utilizare, sunt definite două tipuri: cu utilizare unică – cele care se referă la o achiziţie specifică de bunuri/servicii, pentru care se cunoaşte la momentul emiterii locul livrării sau al prestării şi TVA datorată; cu utilizare multiplă – altele decât cele cu utilizare unică.

„O noutate adusă de propunerea de modificare a legii este reprezentată de indicarea pe cuponul valoric sau în cadrul documentaţiei aferente a denumirii bunurilor sau serviciilor ce urmează a fi livrate sau prestate sau a denumirii potenţialilor furnizori sau prestatori”, precizează expertul.

Recomandările redacției