În drumul lor spre granița cu Ungaria, coloanele de TIR-uri continuă asaltul asupra orașului Nădlac. În urmă cu circa trei ani, după numeroase insistențe ale primarului orașului, Vasile Ciceac, s-a reușit montarea unui semafor, la aproximativ doi kilometri în afara orașului. Utilitatea lui este evidentă: permite accesul transportatorilor spre graniță în funcție de ritmul realizării controlului vamal și limitează drastic staționarea acestora în centrul orașului. Se elimină astfel uriașul disconfort provocat nădlăcanilor, obligați – timp de două decenii – să suporte stresul acestor prezențe precum și zgomotul dar mai ales mizeria ce rămânea în urmă.
Când se părea că s-a instaurat o oarecare normalitate, amplele lucrări ale construcției autostrăzii au venit să perturbe iar dramatic acest echilibru. „Timp de șase zile pe săptămână, traficul intens duce la constituirea zilnică a unor cozi de TIR-uri de trei până la șase kilometri lungime. Acum apare însă o nouă situație generatoare de conflicte. Pentru a face operativ cele câteva drumuri curente zilnice și a evita imensele cozi de TIR-uri, transportatorii de utilaje și materiale de construcție implicați în șantierul autostrăzii de pe teritoriul ungar – aflat la nici un kilometru de graniță – utilizează varianta ocolitoare DN7-Semlac-Șeitin-Nădlac(centru)-Vamă (709D), ocolind celebrul semafor. În scurt timp însă de această variantă au aflat și unii transportatori de mărfuri generale. Deși nu au acces pe această rută, tot mai mulți riscă și forțează ajungerea în Vamă pe aici. Se creează astfel încă o zonă de conflict prin apariția în Vamă a transportatorilor ce au «sărit» rândul. În plus, drumul 709D nu are caracteristicile tehnice necesare susținerii tonajelor mărite, ca să nu mai vorbim de posibilele daune provocate caselor sătenilor din aceste zone. Ca urmare, la finele anului trecut s-au făcut demersuri la Grupul de Lucru Rutier din cadrul Prefecturii unde primarul Vasile Ciceac a solicitat semnalizarea acestui traseu în așa fel încât să se restricționeze drastic circulația transportatorilor de mărfuri generale pe aici “ ne-a relatat Ioan Pop, coordonatorul Poliției Locale Nădlac.
Pentru a putea face față întregii situații (inclusiv celorlalte obligații pe care le au) cei nouă agenți lucrează în ture. Este de înțeles astfel nerăbdarea generală cu care se așteaptă rezultatul demersurilor mai sus amintite.

Recomandările redacției