terminalBirocraţia tărăgănează proiectele de investiţii. Dacă proiectele sunt ample şi trebuie obţinute şi o serie de autorizaţii şi avize, atunci vorbim de ordinul lunilor de zile. Proiectul de transformare al Terminalului Cargo al Aeroportului Arad, în terminal de pasageri, pentru care a fost semnat un contract de execuţie acum mai bine de trei luni, va începe abia luna viitoare. Trei luni sau chiar mai bine se lucrează la proiectare şi se obţin avize de tot felul.
Lucrările de transformare a Terminalului Cargo, în terminal de pasageri, la Aeroportul Arad vor începe chiar la început de sezon rece. Şi asta pentru că, potrivit conducerii aerogării încă se lucrează la proiectarea lucrărilor. Compania aleasă pe proiect, cu sediul în Braşov se ocupă atât de proiectare, cât şi de execuţie. Trebuie menţionat că, investiţia – care ar putea să schimbe soarta aero­gării arădene – a întârziat mult şi pe fondul a două eşecuri de contractare a lucrărilor.  Conducerea Aeroportului Arad a semnat în iunie, contractul pentru lucrări de extindere a aerogării, prin realizarea unui terminal separat pentru plecări, dintr-o parte a actualului terminal de mărfuri. Investiţia se ridică la 8.186.601 lei fără TVA, adică peste 1,84 de milioane de euro. „Proiectul de transformare a Terminalului Cargo, în terminal de pasageri este în acest moment încă în fază de proiectare. Se obţin şi o serie de avize pentru derularea acestor lucrări. Este bine că nu am întâmpinat probleme în această etapă birocratică şi lucrurile au mers bine până acum. Estimez însă că, lucrările efective vor începe luna viitoare, când începe şi sezonul rece, dar sperăm să nu avem probleme“, a spus Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.
Proiectul de investiţii prevede transformarea a 4.257 de metri pătrați în terminal de pasageri – ple­cări, o suprafață de mai bine de 700 de metri pătrați rămânând astfel disponibilă pentru terminalul cargo. Astfel, terminalul de plecări – sosiri ar urma să rămână terminal pentru sosiri. Extinderea aerogării este un criteriu esenţial pentru asigurarea fluxurilor de pasageri în conformitate cu reglementările internaţionale şi implicit pentru obţinerea avizelor de la Direcţia de Aviaţie Civilă şi Spaţiu Aerian a Ministerului Transporturilor. În cazul creşterii fluxului de marfă, redimensionarea Terminalului Cargo va fi oricând posibilă, fără cheltuieli mari.
Lucrările vor fi finanţate prin credit furnizor în procent de 95 la sută, ceea ce înseamnă că firma suportă cheltuielile de proiectare şi execuţie, urmând să-şi recupereze banii de la aeroport în patru ani, cu garanţia Consiliului Judeţean. Aeroportul Arad nu va plăti dobândă pe acest tip de credit.

Recomandările redacției